فیلم| «مازندران» سرزمین اقتصاد و گردشگری

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و ‌گردشگری مازندران با اشاره به افزایش حدود ۶ درصدی بازدید از جاذبه های این استان امسال به نسبت مدت پارسال گفت : بیشترین تعداد بازدید گردشگران و مسافران از جاذبه های طبیعی این استان است.

صادق برزگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریور ماه ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۰۳ نفر از جاذبه های طبیعی، ‌تاریخی، ‌ دست ساز، ‌ تفریحی و مذهبی مازندران بازدید کردند.

وی ادامه داد : از این تعداد بیش از ۱۳ میلیون نفر از جاذبه های طبیعی این استان شامل جنگل و دریا بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و ‌گردشگری مازندران جاذبه های دست ساز را در ردیف بعدی بالاترین بازدیدهای مسافران در استان ذکر کرد و گفت : حدود سه میلیون نفر از این اماکن که شامل مجموعه های تفریحی و جذاب نظیرنمک آبرود چالوس است بازدید کردند.

وی ادامه داد :‌ در این مدن حدود یک میلیون گردشگر از بناها و آثار تاریخی استان بازدید کردند و سهم بازدید از مکان های مذهبی نیز بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

وجود جنگل های انبوه و سرسبز هیرکانی، ‌بیش از ۴۰۰ کیومتر ساحل و آب و هوای دلنشین به همراه وجود سه هزار اثر میراثی و تاریخی در مازندران، این استان را به کانون و مقصد سفر بسیاری از هموطنان کند.

۸۰ اثر میراث فرهنگی کشور در این استان وجود دارد که این آثار شامل بناهای تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ های مناطق مختلف مازندران است. که حجم بیشتر آثار فرهنگی ثبت شده مربوط به بناهای تاریخی است که ۴۰درصد این آثار را تشکیل می دهند.

فیلم| «مازندران» سرزمین اقتصاد و گردشگری

۱۵ هزار موقوفه، ۲۱۴ هزار رقبه، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

البته این فراوانی حضور مسافران در واکاوی آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خوبی نمایان است به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون بیشتر از ۷۰ میلیون نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی استان شامل هتل ها، ‌متل ها و مهمانپذیرها ثبت شده است.

در همین حال با وجود این حجم بالای حضور مسافر در مازندران اما میزان فضاهای اقامتی استان به فراخور این جمعیت نیست و بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ۶ هزار و ۸۶۷ واحد تاسیسات رسمی اقامتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha