بیش از نیم میلیون مسافر نوروزی از مراکز گردشگری مازندران دیدن کردند

ساری – ایرنا – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: مسافران نوروزی طی چهار روز اخیر نزدیک به ۵۰۲ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، مهدی ایزدی روز سه‌شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از نخستین روز سفرهای نوروزی به مازندران که امسال ۲۷ اسفند آغاز شد تا پایان روز یکم فروردین در مجموع ۵۰۱ هزار و ۲۵۲ بازدید از اماکن تفریحی و میراثی استان شامل زیرساخت‌های گردشگری، موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان ثبت شد که بیشترین سهم از این بازدیدها مربوط به زیرساخت‌های تفریحی و جاذبه‌های طبیعی استان و کمترین میزان بازدید نیز مربوط به مراکز صنایع دستی استان است.

وی افزود: طی این چهار شبانه‌روز ۲۳۴ هزار و ۷۸۸ بازدید از مراکز تفریحی ثبت شده و رسمی مازندران مانند مجموعه‌های تفریحی و تفرجگاه‌های ثبت شده داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲۱۹ هزار و ۶۷۴ نفر از مسافران نوروزی هم جاذبه‌های طبیعی را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت انتخاب کردند. البته با توجه به گستره عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان تعداد افرادی که در طبیعت حضور می‌یابند بیشتر است و این آمار مربوط به جاذبه‌های طبیعی ثبت شده و رسمی استان مانند پارک‌های جنگلی است. ضمن این که وضعیت اقلیمی استان در روزهای اخیر بر آمار حضور در عرصه‌های طبیعی تاثیر می‌گذارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به مغفول واقع شدن بناهای تاریخی زیبای مازندران در سایه جاذبه‌های طبیعی، اظهار کرد: هر چند که طی چهار روز اخیر ۳۲ هزار و ۲۱۷ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی مازندران بازدید کردند، اما معتقدیم که این بناها می‌توانند ظرفیت بیشتری برای جذب گردشگر داشته باشند و امیدواریم که بیشتر مورد توجه مسافران قرار گیرند. در این مدت ۱۳ هزار و ۵۵۰ مسافر نیز از بناهای مذهبی استان بازدید داشتند.

ایزدی اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ۲۸۵ بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و ۷۳۸ بازدید از موزه‌های استان نیز ثبت شده است که امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افزایش این آمارها باشیم. هرچند که حدود ۸۵۰ غرفه نوروزی صنایع دستی در سراسر مازندران برپا شده و بخشی از نیاز مسافران به خرید سوغات و محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه‌ها برطرف می‌شود، اما کارگاه‌های صنایع دستی مازندران با توجه به تنوع محصولات و زیبایی آثاری که هنرمندان صنایع دستی این استان تولید می‌کنند می‌توانند یکی از جاذبه‌های اصلی سفر این استان باشند.

وی افزود: ۲۸ موزه استان نیز طی این روزها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند و امیدواریم که با کمک رسانه‌ها در معرفی این جاذبه‌ها و تشویق مسافران به بازدید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی، استقبال از بازدید این اماکن فرهنگی و میراثی مازندران نیز بیشتر شود.

ثبت حدود دو میلیون نفر-شب اقامت در چهار روز

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره میزان اقامت مسافران در مازندران طی چهار روز نخست سفرهای نوروزی نیز گفت: از ۲۷ اسفند تا پایان روز یکم فروردین ۱۴۰۱ در مجموع یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۳۵ نفر-شب اقامت در واحدهای اقامتی مختلف مازندران ثبت شد که بیشترین سهم مربوط به اقامتگاه‌های دولتی است.

ایزدی اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۰ اقامت در مهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی ثبت شد. سهم خانه‌مسافرهای ثبت شده استان نیز ۶۹۹ هزار و ۵۰ نفر-شب اقامت بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دو هزار و ۴۶۰ نفر-شب اقامت در واحدهای بومگردی، ۳۱۱ نفر-شب اقامت در مهمان‌پذیرها، دو هزار و ۱۶۳ نفر-شب اقامت در مجتمع‌های گردشگری، ۱۶ هزار و ۸۳۸ نفر-شب اقامت در هتل‌ها، ۴۳ هزار و ۴۲ نفر-شب اقامت در اقامتگاه‌های موقت و سه هزار و ۹۵۴ نفر-شب اقامت در مدارس استان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha