دیپلمات‌های ارشد 'گروه هفت" بر حمایت از اوکراین تاکید کردند

تهران – ایرنا - یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه جدید ژاپن که همراه نخست وزیر این کشور برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، گفت گروه هفت در جریان نشست دیپلمات‌های ارشد این گروه در نیویورک، بار دیگر حمایت خود را از اوکراین در جنگ با روسیه اعلام کردند و قرار است آبان ماه در توکیو در این خصوص مذاکرات بیشتری داشته باشند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، کامیکاوا که نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اولین حضور دیپلماتیک وی در پست جدید محسوب می شود و ریاست گردهمایی گروه هفت را نیز بر عهده دارد، هفته گذشته جایگزین یوشیماسا هایاشی در کابینه ژاپن شد تا اولین زن منصوب به این سمت در حدود دو دهه اخیر باشد.

کامیکاوا گفت وزرای خارجه گروه هفت قرار است از ۱۶ آبان به مدت دو روز در پایتخت ژاپن گرد هم آیند. ژاپن ریاست دوره ای گروه ۷ کشور صاحب اقتصادهای توسعه یافته را در سال جاری بر عهده خواهد داشت.

وزیر خارجه جدید ژاپن به خبرنگاران گفت: "ما توانستیم گفتگوهایی صریح و عمیق در خصوص جنگ اوکراین داشته باشیم. سایر وزرای خارجه از من به گرمی استقبال کردند. "

کامیکاوا خاطرنشان کرد ژاپن در گردهمایی جی ۷ در آمریکا، تداوم همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از انتشار ایمن آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس آرام را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، در این نشست، وزرای خارجه حاضر همچنین در مورد افزایش نفوذ نظامی و اقتصادی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام تبادل نظر کردند.

طی سال جاری میلادی، گردهمایی نمایندگان آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن به علاوه اتحادیه اروپا بهمن ماه در آلمان، فروردین در شهر کارویزاوا ژاپن و خردادماه در انگلیس تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha