۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85232504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاورد جدید آبیاری کشاورزی در دست مخترعان قزوینی

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85232504
دستاورد جدید آبیاری کشاورزی در دست مخترعان قزوینی

قزوین - ایرنا - اختراع جدید مخترعان جوان قزوینی در حوزه آبیاری زیرسطحی دستاورد جدیدی را در بخش کشاورزی کشور رقم زده است.

مهدی محرم پور، مخترع جوان قزوینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ ساخت قطره چکان آبیاری برای کشاورزی و باغات به عنوان یک محصول دانش محور که در مسابقات اخیر ژنو سوییس ۲۰۲۳ نیز موفق به دریافت مدال طلا شد،‌ به عنوان چهارمین محصول فناورانه آبیاری زیر سطحی (واترسوآب) اختراعPCT به ثبت جهانی نیز رسیده است.

وی ادامه داد: این محصول که یک قطره چکان آبیاری است، از ویژگی های این محصول که چند ماه قبل نیز به صورت پی سی تی (ثبت اختراع بین المللی) ثبت شد مقاومت در برابر گرفتگی و یکنواختی در توزیع آب است که می‌تواند بدون نیاز به پمپ خروجی، دبی مناسبی داشته باشد.

محرم پور، ایده اولیه این اختراع را به علت تنش آبی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به وضعیت کم آبی در کشور و اهمیت تولید محصولات غذایی، این قطره چکان می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید و پرکاربرد در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

به گفته این مخترع جوان، هم اکنون از چند کشور از جمله آمریکا، آلمان، سوییس و اتریش برای دریافت نمایندگی این محصول درخواست‌هایی اعلام شده است.

محرم پور خاطرنشان کرد: قالب صنعتی این محصول در حال ساخت بوده تا پس از تولید انبوه برای مصارف کشاورزی و باغداری روانه بازار شود.

وی یادآور شد: این محصول همچنین جزو پنج محصول فینالیست کانادا بود که رتبه بندی نهایی در ۹ نوامبر سال میلادی جاری صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha