تبادل ۶ زندانی بین ایران و ترکیه

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از تبادل ۶ زندانی ایرانی و ترکیه‌ای بین دو کشور خبر داد و گفت: این تبادل نتیجه سفر اخیر هیئت وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به آنکارا است.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان روز سه شنبه با اشاره به نشست اخیر کمیته انتقال محکومان ایران و ترکیه در آنکارا، اظهار داشت: تبادل سه تبعه ایرانی و سه تبعه ترکیه‌ای در مرز بازرگان نتیجه سفر اخیر هیئت وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به آنکارا و رایزنی‌های با مقامات وزارت دادگستری ترکیه بود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در اجرای موافقتنامه‌های حقوق بشری انتقال محکومان به حبس، اتباع خارجی محبوس در ایران را در صورت احراز شرایط و رضایت آنها به کشور متبوع منتقل کرده و در مقابل نیز چنین توقع و انتظاری از طرفین معاهدات داریم.

جلالیان با اشاره به اینکه ترکیه یکی از مقاصد گردشگری و سفر ایرانی است، گفت: تعداد زندانیان ایرانی در این کشور در حال افزایش است و از هموطنان درخواست می‌کنیم قبل از سفر، قوانین و محدودیت‌های کشور مقصد را مطالعه کنند؛ در برخی کشورها مانند ترکیه برخورد با جرایم مواد مخدر شدید است و علاوه بر دستگیری و محکومیت عامل جرم، همراهان و کسانی که با متهم ارتباطات تلفنی هم داشته باشند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha