دولت سیزدهم به مقوله زیارت توجه جدی دارد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: توجه دولت به مقوله زیارت جدی است و فعالیت کارگروه آن در دولت سیزدهم با اهتمام ملی و حمایت مسوولان در حوزه‌های مختلف همراه شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون شاهد آن هستیم که از رییس‌جمهور تا سایر مسوولان نظام پای کار زیارت هستند.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه ملی زیارت برکات بسیاری و از جمله تامین زیرساختهای لازم در امر زیارت را به دنبال دارد و مصوبات آن در سطح مصوبات هیات وزیران است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سه فرصت زیارتی در سطح ملی وجود دارد؛ افزود: شورای عالی حج با مسوولیت سازمان حج و زیارت و همچنین بعثه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مربوط به حج برنامه ریزی لازم را بر عهده دارند؛ همچنین ستاد مرکزی اربعین نیز با مسوولیت وزیر کشور و وزراتخانه تحت امر وی در خصوص انجام زیارت اربعین حسینی (ع) برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت به دنبال ایجاد شرایط زیارتی آسان، ایمن و ارزان در شهرهای زیارتی کشور و از همه مهمتر، شهر مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) و بارگاه منور رضوی است و ایجاد سایر فرصت های زیارتی از جمله وظایف این کارگروه است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: در دولت سیزدهم تاکنون چهار نشست کارگروه ملی زیارت را شاهد بوده ایم که سه جلسه آن در سطح کارگروه و یک مورد آن نیز در سطح قرارگاه تشکیل شده است.

وی در خصوص مصوبات این کارگروه تصریح کرد: برخی از مصوبات موضوعی، مصداقی و موقتی است و برخی از مصوبات نیز به صورت دائمی به تصویب رسیده است تا شرایط خدمت رسانی به زائران به خوبی فراهم شود.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در نگاه کلان و آینده نگر، با ایجاد هم افزایی بین نهادهای مختلف در موضوع زیارت، فرصت های بسیاری با نگاه تمدنی و اسلام ناب محمدی شکل خواهد گرفت.

ریاست کارگروه ملی زیارت بر عهده شخص رییس جمهور قرار دارد و وزیران راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، آموزش و پرورش، روسای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس و تولیت‌های آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی کاظم (ع) اعضای این کارگروه هستند.کارگروه ملی زیارت در دولت های گذشته فعالیت چندانی ندارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha