امنیت مدارس هرمزگان زیر ذره‌بین پلیس

 بندرعباس - ایرنا - پلیس هرمزگان در آستانه مِهر و فصل بازگشایی مدارس همچون سال‌های گذشته آمادگی کامل برای ایجاد فضای آرام و مطمئن همراه با امنیت برای دانش آموزان دارد و تامین نظم و امنیت مدارس و تعامل با مراکز مشاوره و مسوولان پرورشی آموزش وپرورش را در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی هرمزگان به تعامل تنگاتنگ پلیس با آموزش و پرورش در آستانه فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: پلیس با آمادگی کامل موجبات آرامش اولیا و مدارس را برای عزیمت و حضور دانش آموزان در مراکز علمی و تحصیلی فراهم خواهد کرد و نگرانی در حوزه امنیتی نخواهیم داشت.

سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه تشکیل نشست هماهنگی با مسوولان آموزش و پرورش برای تامین نظم و امنیت مدارس و تعامل با مراکز مشاوره و مسوولان پرورشی آموزش و پرورش نیز همانند سال‌های گذشته در دستورکار پلیس قرار دارد، اذعان کرد: از والدین دانش آموزان خواستاریم با عمل به توصیه‌های پلیس مراقب سلامتی آینده سازان ایران اسلامی باشند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان بیان کرد: نقش مدرسه و دانشگاه در برقراری امنیت، نهادینه سازی قانون گرایی، ضابطه مندی و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.

وی به اقدامات پلیس در مورد ساماندهی رانندگان سرویس‌های مدارس اشاره و اظهار کرد: تعیین صلاحیت و آموزش آن‌ها در بُعد رانندگی، اجرایی و عملیاتی شده تا مانع از ایجاد بروز هرگونه نگرانی برای خانواده‌ها باشیم.

سردار جاویدان از پوشش امنیتی، ترافیکی و انتظامی برای دانش آموزان در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این پوشش امنیتی در هفته اول بازگشایی مدارس پر رنگ‌تر خواهد بود؛ ضمن اینکه شرایط لازم برای کاهش ترافیک نیز لحاظ شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از ایجاد بستر مناسب برای حضور پلیس تخصصی، پیشگیری، آگاهی، فتا، مبارزه با مواد مخدر، معاونت اجتماعی و پلیس راه و راهور هر هفته در مدارس با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان خبر داد.

وی شرایط امنیتی استان را خوب توصیف کرد و افزود: شرایط استان در حوزه امنیتی در قالب شاخص‌ها خوب و مطلوب است و از این نظر نگرانی نداریم.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای موفق طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در حاشیه مدارس سطح استان نیز، ادامه داد: از امروز نیروهای پیاده و گشت‌های پلیس در اطراف مدارس و معابر اصلی شهر مستقر شده و علاوه بر جلوگیری از ایجاد ترافیک با تخلفات برخورد می‌کنند.

به گفته سردار جاویدان، والدین در صورت امکان برای جلوگیری از بروز حوادث و ترافیک در سطح شهر از سرویس مدرسه استفاده کنند و دانش‌آموزان خود را از طریق سرویس جابجا و به مدرسه منتقل کنند، البته خانواده‌ها در مقابل سرویس مدارس دارای حق و حقوقی هستند که باید به آن‌ها آشنا باشند تا ایمنی فرزندشان تامین شود.

وی نداشتن معاینه فنی و ارتکاب تخلفات را خطوط قرمز پلیس در رابطه با سرویس مدارس عنوان و خاطرنشان کرد: داشتن سرویس ایمن و راننده قانون‌مدار حق دانش‌آموزان و والدین است به همین دلیل پلیس از والدین می‌خواهد برای آمد و شد فرزندانشان به طور حتم از سرویس‌های مدارس مجاز استفاده کنند.

اجرای تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی فرماندهی انتظامی هرمزگان نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از اجرای تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس خبر داد.

سرهنگ مجید صالح‌پور اظهارکرد: پلیس راهنمایی ورانندگی به منظورتسهیل درعبورو مرور وافزایش ضریب ایمنی تردد دانش آموزان اقدام به تمهیدات ترافیکی درمعابر محدوده مدارس اعمال خواهد کرد.

وی بیان کرد: پلیس راهور با به‌کارگیری توان صد درصدی تجهیزات خودرویی و انسانی خود نسبت به پوشش ترافیکی معابر به‌ویژه خیابان‌های پرتردد و محدوده مدارس اقدام خواهد کرد.

رییس پلیس راهور هرمزگان تصریح کرد: تأمین ایمنی دانش آموزان به‌ویژه در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه معابر و آموزش به دانش آموزان در خصوص علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری مدیران مدارس و اولیا دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

این مسوول انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای تسهیل درعبور و مروردانش آموزان وترافیک نیمه اول مهرماه، کارکنان پلیس راهور اعم از ستادی و صف با تمام امکانات برای تسهیل در عبورو مرور با هدف انتظام بخشی به معابر درون شهری حضور دارند.

طبق اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان، سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در قالب ۱۸ هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید برای آموزش بیش از ۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در این استان آماده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha