۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85232887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا در همدان برگزار شد

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا از سال گذشته تاکنون در قالب اجرای برنامه های کنگره شهدا در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "مهدی ظفری" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یادواره شهدا با همت و هم‌افزایی اقشار مختلف مردمی و دستگاه های اجرایی در استان برگزار شده و تاثیر چشمگیری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته که قابل تجلیل است.

وی اجرای نمایش فصل شیدایی را نشان‌دهنده پیوند تاریخ اسلام با دفاع‌مقدس دانست و افزود: اجرای ۱۵ شب نمایش فصل شیدایی با استقبال باشکوه و بی‌نظیر ۱۵۰ هزار نفری مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان مواجه و این برنامه با هماهنگی و تلاش دست اندرکاران با دقت و ظرافت خاصی اجرا شد و چند شب خاطره‌انگیز برای این کار فرهنگی برای مردم رقم خورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یکی از شاخصه‌های برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس را با محوریت جوانان برشمرد و گفت: برنامه های تکراری برای هفته دفاع مقدس امسال باید حذف و برنامه های جدید و جوان پسند پیش بینی شود.

تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع‌مقدس

سردار ظفری گفت: برگزاری همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان ادوار مختلف عرصه دفاع‌مقدس با عنوان "از دیروز تا امروز" روز چهارشنبه در طلیعه ورود به هفته دفاع‌مقدس پیش بینی شده است و در این همایش از یک میلیون پیشکسوت ادوار مختلف در سراسر کشور با حضور وبیناری مقام معظم رهبری تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ جایگاه و کرامت زن، ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند ادامه داد: پیشکسوت متعلق به یک نسل نیست و نمی‌توان گفت ایثارگری فقط مختص به دوران جنگ است، بر همین اساس در این همایش از تمامی پیشکسوتان عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: این همایش مشق واگذاری مفاهیم ناب دفاع‌مقدس به نسل جوان است که در تمامی شهرها برگزار خواهد شد.

سردار ظفری با بیان اینکه فرهنگ ناب دفاع‌مقدس را باید در تراز انقلاب اسلامی معرفی کنیم گفت: یکی از دستاوردهای مهم جنگ، افزایش توان قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی بوده که باید به بیانی درست به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه نپرداختن صحیح به جنگ و دستاوردهای آن باعث ایجاد ابهاماتی در جامعه می‌شود افزود: جمهوری اسلامی امروز در حوزه امنیت ملی از آزادی‌خواهان دنیا در تمام جغرافیای جهان حمایت می‌کند.

هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا در همدان برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اهمیت تشکیل انجمنی از اهالی رسانه در راستای تبیین حقایق و واقعیات دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی و تمامی شهدای ما فدای تشکیل حکومت جهانی شدند و ما امروز نباید گرفتار حواشی باشیم تا خیلی درست به تبیین فرهنگ شهادت بپردازیم.

سردار ظفری به نقش مهم مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی در ذهن یک “خبرنگار انقلابی” اشاره کرد و ادامه داد: لزوم شناخت مفاهیم و روحیات فرهنگ ناب دفاع‌مقدس از موضوعات مهم است که باید رسانه به آن بپردازد.

در پایان این آیین از پوستر چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha