۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85233144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع صدر اعظم آلمان از سفیر این کشور در تل آویو در مقابل انتقادات رژیم صهیونیستی
سفیر آلمان در سرزمین های اشغالی

تهران – ایرنا – اولاف شولتس صدر اعظم آلمان از اشتفن زایبرت سفیر این کشور در تل آویو در مقابل انتقادات رژیم صهیونیستی دفاع کرد.

به گزارش ایرنا از سمانیوز، شولتس در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در نیویورک گفت: سفیر آلمان در تل آویو، بسیار پایبند است و دارای اصول و چارچوب های مشخصی است و به نظرم همه ما این واقعیت را می دانیم. حتی در "اسرائیل" نیز به این امر واقف هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا به دلیل حضور سفیر آلمان در نشست دادگاه عالی این رژیم درباره اصلاحات قضایی جنجالی مورد نظر نتانیاهو، به دولت برلین اعتراض کرده بود.

سفارت رژیم صهیونیستی در برلین در پاسخ به سؤال خبرگزاری رسمی آلمان در این باره اعلام کرد: یک مقام عالیرتبه دیپلماتیک اعتراض "اسرائیل" ضمن دیدار با زایبرت این اعتراض را به اطلاع وی رسانده است و پیام های شفاهی مشابهی به وزارت امور خارجه آلمان منتقل شده است.

وزارت امور خارجه آلمان، پیشتر دریافت هر گونه یادداشت اعتراض آمیز رسمی از سوی رژیم صهیونیستی در این باره را رد کرده بود.

آنالنا بیربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در حاشیه نشست سالیانه سازمان ملل در نیویورک گفت: کار روزانه دیپلمات ها، اطلاع از تحولات در کشورهای مختلف است و براساس سیاست حزب سبز، طبیعی است که سفیر در نشست ها و محاکمات علنی حضور یابد. بنابراین موضوع مذکور، بخشی از کار وی به شمار می آید.

یادآور می شود دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته اصلاحات قضایی ارائه شده از سوی کابینه راست گرای افراطی بنیامین نتانیاهو را مورد بررسی قرار داد و رئیس جلسه، تصمیم گیری در این باره را به سه هفته دیگر موکول کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha