یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر در چهارمحال و بختیاری مشترک اینترنت هستند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری مشترکان پهنای باند در استان را یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۹۰ کاربر دانست و گفت: از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر مشترکان پهنای باند ثابت و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر مشترکان پهنای باند سیار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بلالی روز سه‌شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت سال‌جاری در نشست خبری افزود: تاکنون ۳۴۳ روستا در چهارمحال و بختیاری از خدمات مرکز مخابرات و اِی. دی. اِس. اِل. (ADSL) بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی ۴۲ واحد پستی شامل ۱۰ واحد شهری و ۳۲ واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری افزود: ۸۲ دفتر روستایی آی. سی. تی. (ICT) دارای مجوز رسمی در استان فعالیت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به فعالیت ۱۱۱ باجه بانکی پُست‌بانک در روستاهای استان اشاره و تصریح کرد: این مجموعه در پنج باجه شهری خدمات پولی و مالی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تهیه و نصب ۲۵ دستگاه اِی. تی. اِم (ATM) برای ارائه خدمت در روستاهای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: خدمات فیبرنوری در ۲ حوزه روستایی و شهری ارائه خواهد شد و ابلاغ اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبرنوری در استان گرفته و تاکنون ۳۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

بلالی هزینه اجرای هر کیلومتر اجرای فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری را سه میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: در مرحله دوم اجرای فیبر نوری علاوه بر ۴۰۸ کیلومتر اجرا شده در مرحله نخست، مجوز اجرای ۸۸۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته شده است.

وی گفت: در مرحله دوم برای تامین اینترنت پُرسرعت و پوشش تلفن‌همراه، اجرای ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری از شهر چلگرد تا دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲ به‌منظور اجرای پروژه فیبر نوری برای تامین پهنای باند خانه‌ها و کسب و کارها اشاره و تاکید کرد: براساس این برنامه مقرر شد تا ۱۰۰ درصد خانوارها در شهرکرد و ۸۰ درصد خانوارهای سایر شهرهای استان به پروژه فیبر نوری متصل شود.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تشویق مردم برای استفاده از پروژه فیبر نوری مشوق‌هایی در نظر گرفته که اختصاص مودم رایگان به خانوارها، اجرای رایگان فیبر نوری و ترافیک رایگان برای مدارس دولتی و غیردولتی شهری از مهم‌ترین این مشوق‌ها است.

بلالی به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شعبه پارک فناوری و اطلاعات به‌منظور حمایت از جوانان متقاضی فعالیت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال اشاره و تصریح کرد: افراد متقاضی در زمینه‌های مرتبط با حوزه فناوری ارتباطات می‌توانند از خدمات این پارک بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: این افراد می‌توانند در زمینه‌های بازی‌های دیجیتال، نرم‌افزار و انیمیشن به‌عنوان شرکت‌های نوپا در سطح چهارمحال و بختیاری فعالیت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور مجوز سه گلخانه هوشمند در استان اظهار داشت: آماده‌سازی محیط گلخانه‌ها با دانشگاه شهرکرد و سازمان جهاد کشاورزی و تجهیز اتوماسیون آن بر عهده پارک فناوری و اطلاعات است.

وی با اشاره به اتصال ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به پنجره واحد خدمات دولت گفت: تا پایان سال‌جاری تمامی خدمات باید از طریق این پنجره ارائه شود.

بلالی تاکید کرد: ۱۳ مورد زمین‌خواری در چهارمحال و بختیاری از طریق پنجره واحد زمین شناسایی شد که این سوءاستفاده‌ها، از طریق عکس ماهواره‌ای گرفته شده از سوی ماهواره خیام کشف شده است.

وی با اشاره به وجود ۹۸۱ روستا در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۵۷۵ روستا جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و ۷۹۷ روستا خدمات تلفن ثابت دارد.

بلالی تصریح کرد: پوشش جمعیت اپراتور همراه اول در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد نسل ۲ (۲G)، ۸۴ درصد نسل سه (۳G) و ۷۸ درصد نسل چهار (۴G) است و هم‌اکنون یک‌هزار و ۳۰۲ کیلومتر از جاده‌های استان به پوشش همراه اول نسل ۲ (۲G)، ۹۱۶ کیلومتر نسل سه (۳G) و ۴۳۶ کیلومتر مجهز به نسل چهار (۴G) است.

وی یادآور شد: یک‌هزار و ۷۹ آنتن سکتور بر روی دکل‌های بی. تی. اس. (BTS) در چهارمحال و بختیاری نصب شده است که اپراتور همراه اول را پوشش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل در استان ۳۱.۶ درصد و خطوط اینترنت پُرسرعت ثابت ۱۰.۵۲ درصد است.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha