۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85233705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل: آماده ارسال تجهیزات به مناطق سیل‌زده آستارا هستیم

اردبیل - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به ارسال امکانات و تجهیزات برای کمک به سیل‌زدگان آستارا گفت: در صورت تداوم بحران آمادگی داریم ماشین‌آلات سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز را به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم.

مهدی خدمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به‌دنبال بارش باران و وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده در منازل و معابر شهرستان آستارا، ستاد مدیریت بحران استان اردبیل اقدام به ارسال امکانات و تجهیزات و اقلام امدادی به این شهرستان کرد.

وی افزود: در همین راستا پنج دستگاه تانکر سیار آب‌رسانی، پمپ‌های سبک و نیمه‌سبک آب برای تخلیه سریع آب‌گرفتگی، کمک‌های امدادی از جمله یک تریلی آب معدنی و نان و سایر اقلام امدادی از اردبیل به شهرستان آستارا ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تصریح کرد: در صورت تداوم بحران، آمادگی داریم تا ماشین‌آلات سنگین و سایر تجهیزات را از استان اردبیل به استان گیلان ارسال کنیم.

تخلیه و پاکسازی منازل مناطق سیل زده آستارا امروز به پایان می‌رسد

در همین زمینه حمید قویدل ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم به ایرنا گفت: با توجه به فروکش کردن سیل، شرایط مناطق سیل‌زده در آستارا بهتر شده است و عملیات تخلیه و پاکسازی منازلی که دچار آبگرفتگی بودند، امروز به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به فرایند امداد رسانی امدادگران جمعیت هلال احمر اردبیل به سیل‌زدگان آستارا اظهار کرد: در نشست هماهنگی برای امدادرسانی که در فرمانداری آستارا برگزار شد مناطق سیل‌زده به ۹ منطقه تقسیم شد که جمعیت هلال احمر استان اردبیل به عنوان مسئول ستاد شهر لوندویل و سیبلی معرفی شد.

قویدل اضافه کرد: امدادگران هلال احمر اردبیل با استعداد ۴۰ امدادگر و نیروی عملیاتی، با استفاده از ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی کمک‌دار و کامیونت و ۲۰ دستگاه موتور آب و لجن‌کش جهت انجام عملیات‌های امداد و نجات در این منطقه حضور یافتند و خدمات مورد نیاز شهروندان را ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تخلیه آب و پاکسازی ۳۰ منزل مسکونی، توزیع ۲۰۰ بسته غذایی و یک هزار لیتر آب معدنی بین سیل‌زدگان و توزیع پتو ، موکت و ست ظروف بین ۲۰۰ خانوار را از جمله اقدامات هلال احمر اردبیل در مناطق سیل‌زده برشمرد.

قویدل اضافه کرد: با فروکش کردن سیل شرایط بهتر شده و با همت امدادگران هلال احمر، گروه‌های جهادی و جمعی از طلاب منازلی که دچار آبگرفتگی شده بودند ، تخلیه شد.

وی گفت: امدادگران در حال حاضر در حال توزیع اقلام بین اهالی شهر آستارا در پشتیبانی از عملیات استان گیلان در خلیل‌آباد و سایر مناطق شهری آستارا هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش شدید و فراتر از پیش‌بینی باران به میزان بیش از ۲۲۰ میلی‌متر از اوایل روز دوشنبه به تدریج مناطق مختلف شهری و روستایی غرب استان به‌ویژه شهرستان آستارا که میزبان تعداد زیادی از مسافران تابستانی بود را تحت تاثیر قرار داد.

در همین زمینه با دستور سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در همان ساعات اولیه در مناطق سیل‌زده حضور یافت و ضمن ارزیابی از وضعیت مناطق سیل‌زده اقدام به ارائه خدمات به سیل‌زدگان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha