۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85233742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هزار ۶۰۰ کلاس اولی در قزوین راهی مدرسه شدند

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85233742
۲۳ هزار ۶۰۰ کلاس اولی در قزوین راهی مدرسه شدند

قزوین - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، ۲۳ هزار و ۶۰۰ کلاس اولی در سطح استان قزوین با به صدا در آمدن زنگ شکوفه ها راهی مدرسه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن تبریک به کلاس اولی ها برای حضور در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳، اظهار کرد: تمام مدارس استان آماده حضور دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید است و امروز در استان حدود ۸۰۰ واحد آموزشی با بیش از ۲۳ هزار دانش آموز پایه اولی سرکلاس درس رفتند.

نقی سیاهکالی مرادی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: رسالت آموزش و پرورش تنها در آموزش نیست و اثبات این مساله تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم است و با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس نیز هستیم جا دارد تا یادی کنیم از تمامی شهدا، ایثارگران و رزمندگانی که طی سال های طولانی از همه وجود خود گذشتند و برای حفظ و کیان نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند که محصول این همه تلاش، آرامش و امنیت امروزی جامعه ما است.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم هم در حوزه آموزشی و تربیتی، بهداشت و روان با فرزندان خود کار کنیم و این تعهد را می دهم که معلمان، دانش آموزان را همانند فرزندان خود می دانند.

این مسوول از خانواده ها خواست تا با توجه به اینکه یک ضلع تربیت، دانش آموزان آنها هستند و تنها به مدرسه اکتفا نکنند، تاکید کرد: فرزندانتان را تحت نظر داشته باشید و برای تربیت آنها وقت بگذارید،در حیطه های تربیتی یکی از عوامل مهم پدر و مادر هستند که هر دو با هم برای تربیت فرزندشان بایستی وقت بگذارند و این در حالی است که برخی اوقات پدرها به دلیل مشغله های کاری که در منزل حضور ندارند، مادران باید به تنهایی عهده دار این مسوولیت باشند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک دانش آموز خوب و با اخلاق و متخصص تربیت کنیم هم نظام تعلیم و تربیت و هم خانواده باید تلاش کنند و همچنین برخی دستگاه های فرهنگی نیز پای کار باشند تا یک دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم، توسعه عدالت آموزشی برابر است و شعار دولت این است همه مدارس دولتی در همه مناطق باید از امکانات خوبی برخوردار باشند.

وی اضاف کرد: امسال بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول تحصیل خواهند بود که از این تعداد بیش از ۱۳۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha