۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85233914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بهار دانش ۹۵ هزار کلاس اولی فارس با جشن شکوفه‌ها

شیراز - ایرنا – ۹۵ هزار کلاس اولی‌ فارس همزمان با سراسر کشور به جشن شکوفه‌ها آمدند و بهار تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، شکوفه‌های کلاس اولی‌ فارسی از ساعت ۹ امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه با شور و شوق کودکانه و شاخه گلی در دست برای نخستین بار پای در مدرسه گذاشتند تا مسیر دانش‌آموزی خود را آغاز کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس ۹۵ هزار دانش آموز کلاس اولی این استان تحصیل خود را در بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کلاس تحصیل آغاز کردند.

محمد خلیل عسکری که همراه با جمعی از مسئولان برای شرکت در جشن شکوفه‌ها به آئین استانی جشن روز شکوفه ها، به دبستان "سید عبدالله و شکوه فسایی نژاد" محله کمتر برخوردار کوشک میدان در جنوب شهر شیراز رفته بود در سخنرانی کوتاه گفت: کلاس اولی‌های سراسر فارس امروز با شعار "مدرسه قوی ایران قوی" در مئرسه حاضر شدند تا ماندگارترین خاطره تحصیلی خود را رقم بزنند.

او ادامه داد: بیش از ۹۵۰ هزار دانش آموز استان سال تحصیلی خود را از شنبه اول مهر آغاز می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس یادآورشد: هرچند مدرسه محل تربیت و رشد دانش آموزان است اما خانه و خانواده مدرسه نخست آنها به شمار می‌رود، بنابراین نقش اولیا در تربیت فرزندان اساسی و انکار ناپذیر است.

عسکری اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون کمک سایر بخش‌ها، از جمله اولیا نمی‌تواند فرآیند تربیت را به خوبی به پیش ببرد.

او اضافه کرد: هر چه اولیا حضور بیشتری در مدرسه داشته باشند و در فرآیند تعلیم و تربیت مشارکت کنند، اهداف آموزش و پرورش بهتر محقق می شوند.

عسکری ادامه داد: با امید به آینده و اعتماد دستگاه تعلیم و تربیت کار خود را جلو می بریم و تلاش داریم فضایی با نشاط در مدارس حاکم شود.

عسکری گفت: سیاست آموزش و پرورش، ایرانی هم صدا، مدرسه قوی و ایران قوی است و می‌کوشیم تا با همدلی و همراهی اولیا و تقویت وحدت و انسجام بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها اهداف نظام تعلیم و تربیت به خوبی محقق شود.

در پایان این آیین نخستین زنگ مدرسه برای کلاس‌اولی‌ها با دستان یکی از این شکوفه‌ها نواخته شد و این نوآموزان با تقدیم شاخه گل به آموزگاران خود پای به کلاس درس گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha