۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85234135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادسازی ۲۳ زندانی در مشهد از طریق مشارکت مردمی فراهم شد

مشهد- ایرنا- رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: زمینه آزادی ۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری پویش "مشهد مهربان" فراهم شد و از امروز این افراد به آغوش خانواده بازمی گردند

جواد غفاریان طوسی روز چهارشنبه در نشست اختتامیه پویش "مشهد مهربان و آزادسازی زندانیان غیر عمد" در مشهد افزود: مبلغ بدهکاری این زندانیان حدود ۱۳۰ میلیارد ریال است که حدود ۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ مشمول بخشودگی شده، بیش از هشت میلیارد ریال در جریان اجرای پویش مشهد مهربان جمع آوری و بقیه توسط سایر نهادها تامین شده است.

وی اضافه کرد: پویش آزادسازی زندانیان در سه سال گذشته به کمک شهرداری و شورای اجتماعی محلات برگزار شده است.

رییس ستاد دیه خراسان رضوی گفت:سالهای قبل تنها یک بار در طی سال یعنی در ماه رضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می شد اما با همدلی و مشارکت اجتماعی امسال ۲۷ جشن گلریزان برگزار شد که ۱۳ مورد آن را شورای اجتماعی محلات برپا کرده است.

غفاریان افزود: بیشتر زندانیان جرایم غیر عمد سرپرست خانواده هستند و جای آنها در زندان نیست از این رو مشارکت خیران و کمکهای مردمی برای رهایی این افراد از بند ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند تا پایان سال ادامه یابد و مقدمات برگزاری گلریزان های بهتری در سالهای آینده فراهم شود.

به گزارش ایرنا، ۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha