آیت‌الله رئیسی با بالابردن قرآن در سازمان ملل قدرت نظام اسلامی را نشان داد

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام و شرق آسیا در حال تبدیل شدن به قدرت نخست دنیا است، گفت: رییس جمهور با سخنان قدرتمندانه و بالابردن قرآن کریم خود در مجمع عمومی سازمان ملل، قدرت نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رییس جمهور با سخنان قدرتمندانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در حقیقت قدرت اسلامی را با بالا بردن قرآن کریم در این مجمع به رخ جهانیان کشید.

وی افزود: این رویکرد و اقتدار آیت الله رییسی در سخنرانی خود سبب خواهد شد کشورهای مختلف قدرت حقیقی نظام اسلامی را درک کنند. به ویژه اینکه به برخی از کشورهای اروپایی درباره قرآن سوزی، پاسخ جوامع مسلمان گوشزد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: کشور آلبانی از جمله کشورهای اروپایی بود که با حمایت از گروهک تروریستی سازمان منافقین، متنبه شد و مسوولان آلبانی مجبور شدند با دستان خود این تروریست‌ها را از کشور بیرون کنند. البته رییس جمهور به کشورهای غربی از جمله فرانسه و سوئد یادآور شد در صورت ادامه دار بودن رویکرد اسلام هراسی آنها، اروپا و غرب از این سیاست متضرر خواهند شد.

فلاحی با اشاره به سخنان رییس جمهور درباره تلاش غرب برای ریشه‌کنی بنیان تمدن اسلامی تصریح کرد: آیت الله رئیسی به درستی به این موضوع اشاره کرد که با وجود اقدامات غرب در قرآن‌سوزی و اسلامی هراسی، اسلام و شرق آسیا در حال تبدیل شدن به قدرت نخست جهان است و قدرت‌های نوظهور، از جوامع غربی به رهبری آمریکا در حال عبور هستند.

اجبار آمریکا به آزادسازی پول‌های بلوکه شده

وی با بیان اینکه رییس جمهور در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل، واقعیت‌های دنیای کنونی را یادآور شد، اضافه کرد: بر اساس همان حقیقتی که وی به آن اشاره داشت و همچنین قدرت امروز ایران اسلامی، آمریکا مجبور شد در آزادسازی پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی و تبادل زندانیان سیاسی همکاری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سایر کشورهای دنیا نیز همچنان در توهم هستند و فکر می‌کنند روزهای نخست انقلاب اسلامی است و پایه‌های حکومت سست است. در حالی که امروز ایران اسلامی به قدرت بلامنازع آسیا تبدیل شده و تصمیم گیری درباره اتفاقات منطقه در دست نظام اسلامی است و باید غرب و آمریکا در برابر خواسته‌های جمهوری اسلامی کرنش کنند.

فلاحی با بیان اینکه رییس جمهور به بهترین شکل از محل سازمان ملل متحد، قدرت اسلام را به گوش جهانیان رساند، گفت: آیت الله رییسی در سخنان خود به صورت شفاف و صریح، تناقضات سخنان سال های گذشته غربی‌ها را علیه ایران اسلامی آشکار کرد و به غرب و آمریکا متذکر شد که بازنده تقابل با ملت ایران خود آنها هستند.

وی درباره اشاره رییس جمهور به کودک کشی رژیم صهیونیستی نیز خاطرنشان کرد: دست رژیم صهیونیستی به خون هزاران فلسطینی و کودکان بی‌گناه آلوده است ولی مسئولان این رژیم در دفاع از حقوق زنان ادعای واهی دارند از این رو لزوم برخورد جامعه جهانی و کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ضروری است.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد بامداد روز دوشنبه ۲۷ شهریور با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی عازم نیویورک شد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به نیویورک گفت‌وگویی صریح با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا از جمله رویترز، واشنگتن پست، نیوزویک، پولیتیکو، NBC و ABC برگزار کرد و با آرامش و حوصله به سوالات مختلف آنان پاسخ داد. آیت الله رئیسی همچنین با جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا به گفت‌وگو نشست.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان «مهم‌ترین رویداد بین‌المللی»، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران که در صدر هیات بلند پایه سیاسی برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، چهارشنبه شب به وقت محلی این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha