رییسی مواضع جمهوری اسلامی را در مجمع سازمان ملل به خوبی تبیین کرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت: حضور رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت بسیار مغتنمی برای بیان اقدامات ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی در حوزه جنگ اقتصادی و تحریم‌ها علیه ملت ایران بود و آیت‌الله رییسی در این سفر مواضع جمهوری اسلامی را به خوبی تبیین کرد.

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد میزان تاثیرگذاری حضور و سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: نقطه اوج و برنامه سفر رییس جمهور سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود که به محورهای مهمی اشاره کرد و با در دست داشتن قرآن کریم اهانت به کتب آسمانی را محکوم و در دفاع از کتاب آسمانی مسلمانان ادای دین کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی مواضع جمهوری اسلامی را به خوبی تبیین کرد، افزود: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت بسیار مغتنمی برای بیان اقدامات ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی در حوزه جنگ اقتصادی و تحریم ها علیه ملت ایران بود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس با اشاره به نشست خبری رییس جمهور با رسانه های آمریکایی تصریح کرد: رویکرد رییس جمهور در نطق سالیانه و پاسخ به رسانه ها رویکردی متوازن و انقلابی بود که با صراحت و شفافیت، سوال های متنوع را پاسخ داد و به تناقض های دوگانه غرب و آمریکایی ها در نظام بین الملل و برخورد با ملت ایران اشاره کرد.

عباسپور دیدار رییس جمهور با مقامات دیگر کشورها را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: تسهیل در دیپلماسی و تقویت روابط بین کشورها به دیدارهای رییس جمهور با مقامات کشورها باز می گردد و امسال هم دیدارهای آیت الله رییسی در شرایط و موقعیت خوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور در نطق سالیانه خود مطالب ارزشمندی بیان کرد، به تلاش ضد انقلاب برای ایجاد موانع در این سفر اشاره کرد و افزود: اهل فتنه، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان و منافقین درصد بودند تا با آشوب خیابانی و تبلیغات رسانه ای مزاحمت هایی را ایجاد کنند، اما به برکت دستگاه های امنیتی و برنامه ریزی مناسب، این سفر دستاوردهای زیادی برای کشور و ملت ایران داشت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی یادآورشد: با وجود اینکه دولت های قبل معتقد بودند که آنها صرفا زبان دیپلماسی را می فهمند و هیچ کس دیگری نمی داند، اما دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای بسیار خوبی داشت.

عباسپور اضافه کرد: در گذشته با همسایگان اختلافاتی داشتیم که به دلیل اقدامات مناسبی که صورت گرفت روابط با همسایگان، بسیار منطقی و صلح آمیز در جهت منافع شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه دیپلماسی بعد از ۱۵ سال اقدامات مهمی انجام داد، اظهار داشت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای از نظر اقتصادی بسیار مهم است چون دو کشور عضو این سازمان حق وتو دارند و ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی در این سازمان است از این رو فرصت بسیار خوبی برای تقویت تعاملات امنیتی، دفاعی و فرهنگی است که دولت سیزدهم در ماموریتی ارزشمند در دستور کار خود قرار داد و به نتیجه هم رساند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس عضویت ایران در گروه بریکس و از سر گیری روابط تهران - ریاض را از دیگر اقدامات مهم دولت ارزیابی کرد و بیان داشت: با اقداماتی که دولت چین انجام داد روابط بین ایران و عربستان از سر گرفته شد و کشورهای عربی هم به تقویت روابط دیپلماسی و سیاسی خود با کشورمان پرداختند و همه این فعالیت ها می تواند در توسعه اقتصاد کشور موثر باشد و دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha