۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85234673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمام تاریخی خنج بازسازی شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85234673
حمام تاریخی خنج بازسازی شد

شیراز – ایرنا – رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج گفت: کار بازسازی حمام تاریخی خنج که از سال ۱۳۸۸ زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی وگردشگری فارس از سوی شهرداری و شورای شهر آغاز شده بود به پایان رسید.

سمیر زمانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این حمام قدیمی که قدمت آن به دوره های تیموری وایلخانی می رسد در عهد صفویه و قاجار مرمت شده و به تازگی تجدید بنا شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان که ۳۴۱ متر مربع زیربنا دارد با صرف ۴۰میلیاردریال اعتبار شهرداری خنج باز سازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج یادآور شذ: حمام قدیمی خنچ علاوه بر خصوصیات همه حمام‌های تاریخی داری چند ویژگی شاخص نیز دارد که می‌توان به برخورداری از شبکه و کانال‌های آب وهوای گرم اشاره کرد که گرمای درون ساختمان را از انتقال آب جوش از دیگ و حرارت تن حمام به کانال زیر زمینی منتقل می‌کند.

زمانی اضافه کرد: حمام تاریخی خنج در جوار مسجد جامع ومجموعه تاریخی شیخ ابونجم قرار دارد و آب مورد نیاز آن از حوض و چاه مسجد بوسیله لوله‌های سفالی زیرزمینی به درون جمام که در سطح پایین تر قرار دارد منتقل می‌شده است.

وی گفت: در گذشته در برخی از اتاق‌های این حمام برای کارهای درمانی بیماران مانند خارج کردن غده‌های چرکین از بدن، حجامت، تراخم چشم وحتی شکسته بندی توسط افراد مجرب وآگاه استفاده می‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج اعلام کرد: از این حمام قرار است به عنوان یک مرکز فرهنگی وموزه مردم شناسی مورد استفاده قرار گیرد .

خنج از شهرستان های جنوبی فارس است و حدود ۲۶۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha