۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85234719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خداحافظی با هشت کانکس آموزشی در قزوین

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85234719
خداحافظی با هشت کانکس آموزشی در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: هشت مدرسه جدید با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری جایگزین کانکس‌های آموزشی می‌شود.

ابراهیم سعادتفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: این هشت مدرسه با ۹ کلاس درس در مساحتی معادل ۶۱۰ متر مربع احداث خواهند شد.

وی اضافه کرد: مناطقی که در استان قزوین تعداد دانش آموزان آن‌ در کانکس ها به بیش از ۱۰ دانش آموز رسیده باشد،‌ در قالب طرح "شهید پناهی" در دستور کار ساخت مدارس قرار می‌گیرند.

سعاتفر با بیان اینکه تاکنون قرارداد ساخت هشت مدرسه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: تا ابتدای مهر امسال سه مدرسه را تحویل خواهیم داد و مابقی آن نیز تا دهه مبارک فجر سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

این مسوول یادآور شد: دلیل وجود کانکس های آموزشی، تعداد پایین دانش آموزان در یک منطقه است و از آنجایی که این جمعیت به جای افزایش با کاهش و تغییرات متعددی همراه می‌شود، به جای ساخت مدارس از کانکس های موقت استفاده می کنیم.

به گفته سعادتفر، برنامه نوسازی مدارس این است که با ساخت مدارس بتواند دانش آموزان را در کلاس درس حاضر کند و این طور نباشد که بعدها مدرسه‌ای خالی از دانش آموز بماند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد:‌ استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه کانکسی است که اگر جمعیت آنها پایدار و به حد نصاب برسد، آمادگی ساخت مدارس برای آنها نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha