۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85223253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

20 هزار دانش آموز قزوین هنوز برای خرید کتاب اقدام نکرده اند

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود ۲۰ هزار دانش آموز قزوینی در مقاطع مختلف تحصیلی هنوز اقدامی در خصوص تهیه کتاب های درسی خود نکرده و در سامانه خرید کتاب نیز سفارشی نداده اند.

نقی سیاهکالی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شوند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی هستند.

وی اظهار کرد: خرید کتاب های درسی مستلزم ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه "پادا" و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنها است و در صورتی که دانش‌آموزی در این سامانه ثبت‌ نام نکند موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: هم اکنون توزیع کتاب های درسی دانش آموزان ابتدایی در سطح استان شروع شده و بیش از ۷۰ هزار کتاب تحویل مدارس شده است.

به گفته وی، مهمترین مشکل موجود در ثبت نام کتاب های درسی، ویژه دانش آموزان پایه های اول ابتدایی،‌ هفتم و دهم متوسطه است که هنوز انتخاب رشته یا مدرسه تحصیلی مورد نظر دانش آموزان مشخص نشده است.

این مسوول تاکید کرد: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته و پایین ترین قیمت کتاب مربوط به پایه اول ابتدایی با ۴۷۰ هزار ریال و بیشترین قیمت نیز مربوط به مقطع متوسطه با یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع کتاب های درسی در مدارس نیز از ۱۲شهریور تا اول مهر انجام می‌شود و دانش آموزان برای دریافت کتاب‌های درسی خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان قزوین هیچ مشکلی در حوزه توزیع کتاب های درسی دانش آموزان نداریم و به اندازه نیاز هم کتاب تهیه شده و خانواده ها تا پایان مهرماه فرصت دارند تا در سامانه خرید کتاب ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha