امام‌جمعه خاش: هفته وحدت و دفاع مقدس؛ فرصتی برای نمایش انسجام ملی است

زاهدان- ایرنا- امام‌جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: هفته وحدت و دفاع مقدس بهترین فرصت برای نمایش انسجام و وحدت ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاش بیان کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح در جبهه حق علیه باطل یکپارچه متحد شدند و در خط مقدم جبهه برای عزت و عظمت میهن اسلامی جان و مال خود را فدا کردند.
وی افزود: هم اینک با گذشت سال‌ها حماسه دفاع مقدس و فرهنگ متعالی ایثار و شهادت همچنان زنده و پویا در جامعه بزرگ ایران نقش‌آفرینی می‌کند و نام و یاد شهیدان و جانبازان و آزادگان سرافراز جاودانه است.
امام‌جمعه خاش اظهار کرد: دفاع مقدس یک ظرفیت عظیم و چشمه‌ای جوشان برای تقویت وحدت و همگرایی و همبستگی است، باید فرهنگ متعالی آن برای نسل جوان و نوجوان و آینده‌سازان جامعه تبیین و تشریح شود که نقش همه دستگاه‌های آموزشی، دانشگاهی و فرهنگی و نهادهای انقلابی در این موضوع دارای اهمیت است.
دیدار مردمی با رهبر معظم انقلاب مهر تأییدی بر وحدت

فرمانده سپاه خاش در ادامه این دیدار بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای تبیین اهداف حضور رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ نابرابر و موفقیت در این عرصه است.

سردار سرتیپ دوم احمد مالدار گفت: رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی با تجهیزات اندک، اما با توکل به خداوند و خودباوری و ایثار شهامت توانستند با دشمنان بعثی و استکباری مقابله کنند.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در هفته دفاع مقدس و هفته وحدت به دنیا نشان داده خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون با همراهی اقشار مختلف مردم شیعه و سنی بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شده که شاخص‌ترین نمونه آن نمایش وحدت و همدلی مردم سیستان و بلوچستان در دیدار با رهبری در ۲۰ شهریور امسال بود.

این مسوول با بیان اینکه تقارن هفته وحدت و دفاع مقدس نویددهنده تقویت همبستگی و همدلی در سیستان و بلوچستان است، تأکید کرد: این استان کانون مهم و شاخص وحدت اقوام و مذاهب در کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی؛ مردم این استان همگام با سایر اقشار ملت بصیر و انقلابی ایران با شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌های مختلف در سربلندی این نظام نقش‌آفرینی داشته و هم اکنون علی‌رغم وجود جنگ ترکیبی، شناختی و اقتصادی دشمنان، از ارزش‌های والای انسانی و انقلابی و اسلامی صیانت می‌کنند.

فرمانده سپاه خاش ادامه داد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۱۱۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف این شهرستان با محوریت مردم و با مشارکت دستگاه‌های مختلف و بسیجیان اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha