استاندار فارس : توجه به زیرساخت‌های مساجد فارس در سفر دوم رئیس جمهور در دستور کار است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با بیان اینکه همواره در مباحث سخت افزاری و زیربنایی در حد توان از مساجد حمایت کرده و خواهیم کرد گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز مباحث مرتبط با زیرساخت های مساجد از جمله خانه عالم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز پنجشنبه در همایش تابستانه جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس در شیراز، حضور طلاب در مساجد را نوعی جهاد دانست و افزود: حوزه‌های علمیه تربیت نیروهایی که بتوانند پاسخگوی مباحث و شبهات بویژه شبهات نسل جوان باشند را در دستور کار خود قرار دهند.

او اظهار کرد: تبیین صحیح مواردی همچون ازدواج، کسب درآمد حلال، فرزندآوری، استحکام خانواده و سایر مسائل اجتماعی از وظایف طلاب جوان، خوش سلیقه و خوش فکر حوزه های علمیه است.

وی، با اشاره بر اهمیت اقامه نماز ادامه داد: تلاش خود را برای اقامه فریضه نماز در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی به کار گرفته ایم و در مقابل نیز توقع داریم طلبه های حوزوی بدون چشم داشت به موارد دنیوی، مساجد را خالی نگذارند چرا که مسجد بدون امام جماعت فاقد ظرفیت و پتانسیل ذاتی خود است.

استاندار فارس، وقف را بهترین منبع مالی برای پشتوانه‌ مسائل دینی و عقیدتی دانست و گفت: بسیاری از مشکلات موجود مساجد و حوزه ها با استفاده صحیح از موقوفات رفع و یا تسهیل می شود.

ایمانیه، با اشاره به قانون مولدسازی اموال و املاک سازمان ها افزود: مدیریت حوزه های علمیه لیست املاک و دفاتر این مجموعه را جمع بندی کند تا همانند قانون مولدسازی، با تجمیع و تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده برای آنها، بخشی از مشکلات سخت افزاری حوزه های علمیه مرتفع شود.

وی ادامه داد: شرایط تحصیل همزمان علوم حوزوی و علوم دانشگاهی با انعقاد تفاهم نامه با برخی دانشگاه ها فراهم شود.

او گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ها مشکلات پیش روی این افراد تسهیل و شرایط تحصیل همزمان آنها فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha