۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85246030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۷۱۷ میلیاردی نیات واقفانه در فارس

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85246030
اجرای ۷۱۷ میلیاردی نیات واقفانه در فارس

شیراز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای نیات برخی از موقوفات شاخص فارس، گفت: در یکسال گذشته در مجموع ۷۱۷ میلیارد ریال نیات واقفانه خیر اندیش فارس اجرایی شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید عباس موسوی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته وقف بیان کرد: از این میان از محل موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا در مراسم پیاده‌روی اربعین گذشته ۱۵ موکب اوقاف فارس به مدت ۱۵ روز به زائران خدمات اسکان و پذیرایی ارائه کرد.
وی افزود: موکب امام جواد اوقاف در کشور عراق موکب امام جواد (ع) بود که علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، روزانه به ۷۰۰ نفر خدمات پزشکی ارائه کرد و در به همراه هلال احمر جمهوری اسلامی تامین کننده بخش عمده داروی مورد نیاز بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: بزرگترین پرورشگاه خیریه خاورمیانه که محل موقوفات فارس در۲ سال اخیر در صدرا کلنگ زنی شده اکنون در فاز نخست پیشرفت ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند.
وی گفت: تا چهار سال آینده مجتمع پرورشگاهی درمانی موقوفه زالی بهره برداری می‌شود و پذیرای ۵۰۰ یتیم خواهد بود.
موسوی یادآور شد: این پرورشگاه با مساحت ۵ هکتار و زیربنای بیش از ۴۸ هزار مترمربع از محل موقوفه زالی اجرایی شده و شامل درمانگاهی، آموزشی، ورزشی و اقامتی است.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده از قبل منافع حاج خلیل زالی، توضیح داد: تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز نخست این پروژه هزینه شده و برای تکمیل سه فاز این مجموعه بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل درآمدهای این موقوفه تامین می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: ۲۳۰ نفر در مجتمع پرورشگاهی شهر صدرا مشغول به کار می‌شوند.

اجرای ۷۱۷ میلیاردی نیات واقفانه در فارس


موسوی به اجرای برخی دیگر از نیات واقفانه فارس پرداخت و گفت: در یک سال گذشته از محل موقوفه پوستچی به یکهزار و ۷۰۰نفر با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید عینک کمک شده است.
وی اضافه کرد: از این محل بیش از ۲ میلیارد تومان نیز برای خرید و نگهداری تجهیزات درمانگاه پوستچی هزینه شد.
موسوی ادامه داد: در یکسال گذشته بیش از ۶.۳ میلیارد تومان نیز برای خرید و حفظ تجهیزات تخصصی موقوفه نمازی هزینه شد.

موسوی در ارتباط با مسابقات سراسری قرآن کریم نیز گفت: امسال چهل و ششمین دوره این مسابقات با همکاری شورای عالی قرآن برپا شد و برترین‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha