۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85234974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده اتهامات وارده به مدیر مسوول نشریه «شریعت‌نامه» گناباد بررسی شد

مشهد- ایرنا- سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی گفت: پرونده اتهامات وارده به مدیر مسوول نشریه «شریعت‌نامه» در گناباد از سوی این هیات منصفه مورد بررسی قرار گرفت و عدم بزهکاری مدیر مسوول این هفته‌نامه اثبات شد.

به گزارش ایرنا، شریعت نامه یکی از نشریات شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی است که با موضوع سیاسی و فرهنگی فعالیت می کند.

عباس شیخ الاسلامی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری برگزاری جلسه علنی هیات منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی برای رسیدگی به اتهامات نشریه شریعت نامه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دادگاه مطبوعات استان امروز برگزار و اتهامات مدیر مسوول شریعت نامه به صورت علنی رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: این جلسه مربوط به شکایت یکی از نهادها علیه نشریه شریعت نامه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی بود که اعضای هیات منصفه پس از بحث و بررسی مدیر مسوول شریعت نامه را به اتفاق آرا بزهکار ندانستند.

سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از این رو باید منتظر صدور رای از دادگاه کیفری یک استان ویژه جرائم مطبوعاتی و سیاسی باشیم.

طبق ماده ۴۳ قانون مطبوعات پس از اعلام ختم رسیدگی بلافاصله اعضای هیات منصفه به شور پرداخته و نظر کتبی خود را به دادگاه اعلام می‌دارند که آیا متهم بزهکار است یا خیر و این که در صورت بزهکاری آیا مستحق تخفیف است یا خیر؟

طبق این ماده قانونی پس از اعلام نظر هیأت منصفه، دادگاه در خصوص مجرمیت یا برائت متهم اتخاذ تصمیم نموده و طبق قانون مبادرت به صدور رأی می‌ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha