طلیعه دفاع مقدس با یاد طلایه‌داران ایثار در اردبیل

اردبیل - ایرنا - هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مقاومت و پایمردی ملت غیور ایران در برابر تهاجم نظامی عراق، بخش افتخارآمیزی از تاریخ ماست و در استان، اردبیل این مناسبت خطیر با تکریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دیدار با جانبازان و آزادگان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا ، رژیم بعث عراق در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ به چند پایگاه مرزی کشور ما حمله هوایی کرد و آغازگر هشت سال جنگ تحمیلی شد ، در پی این تهاجم نظامی، آیت‌الله خامنه‌ای نماینده امام خمینی (ره) در ارتش و عضو شورای دفاع ملی با محکوم کردن یورش نظامی دشمن، با انتشار پیام رادیویی مردم را از عزم راسخ ارتش برای رویارویی با تهاجم دشمن خبر داد.

هفته دفاع مقدس که از سالروز آغاز حمله عراق به ایران شروع می‌شود برای ملت بزرگ ایران یادآور هشت سال پایمردی و دلاوری است؛ چه مردان و زنانی که در آن سال‌ها هر گونه اندوخته و داشته خود را به جبهه‌های حق علیه باطل روانه نکردند.

بزرگترها به خوبی به یاد دارند که جوانان غیرتمند در همه استان‌ها با بدرقه پدر و مادر و گاه با اخذ اذن و اجازه از بزرگترها راهی نبرد با دشمن متخاصم می‌شدند و پدرها و مادرها چشم در راه فرزندان، هر وسیله به درد بخور نظیر لباس، جوراب، تن ماهی، پتو و کفش را به محل‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی تحویل می دادند تا در سنگرها به دست فرزندان سلحشور میهن برسد.

درخشش سه هزار و ۴۰۰ شهید بر آسمان اردبیل

استان سرفراز اردبیل نه تنها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشینه فرهنگی و مذهبی خود مبنی بر استقرار حکومت شیعی و تحکیم وحدت اسلامی در ایران در دوره صفویه به خود می‌بالد و حقی بر گردن کشور دارد، بلکه در ادوار اخیر نیز در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حریم و حرم اهل بیت و سایر صحنه‌های پایمردی سه هزار و ۴۰۰ شهید بلندآوازه را به نظام و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

اکنون که شاهد آغاز هفته دفاع مقدس در ایران زمین هستیم، در استان اردبیل مسئولان با گل افشانی به گلزار پاک شهدای جنگ تحمیلی از آن گلگون کفنان یاد می‌کنند و برخی مدیران نیز به همین بهانه و مناسبت، به عیادت و دیدار ایثارگران و خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌شتابند تا از آنان دلجویی کنند و خاطرنشان شوند که شهید و شهادت در این آب و خاک هرگز فراموش نمی‌شود.

جمعی از مسئولان بیمارستان بوعلی اردبیل از جانبازان بستری در بیمارستان ایثار اردبیل همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عیادت کردند و انتشار پیام‌های تبریک و پاسداشت قهرمانی و سلحشوری جان برکفان اسلام و ایران از ناحیه مدیران ارشد استان، همگان را متوجه طلیعه دفاع مقدس و ضرورت تجلیل و تکریم ایثارگران می‌کند.

مناسبت‌های دیگر رنگ و بوی دفاع مقدس گرفته است

تقارن هفته دفاع مقدس با ربیع‌الاول و هفته کودک، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و چند مناسبت دیگر سبب رنگ و بو گرفتن مناسبت‌های مختلف از ارزش‌های دفاع و پایداری شده است ، طوری که در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کودک و نوجوان در استان اردبیل، از تمهید چندین برنامه فرهنگی و هنری با محوریت دفاع و میهن دوستی برای جامعه هدف خبر داده شد.

نیروهای مسلح استان اردبیل برای رژه حماسی در مرکز این استان آماده می‌شوند و پلیس راهنمایی و رانندگی محدودیت‌های ترافیکی را برای برگزاری این رژه تماشایی در محدوده میدان ارتش شهر اردبیل اعلام کرده و علاقه‌مندان برای دیدن صحنه‌های عبور تجهیزات نظامی و جلوه‌های ایستادگی و اقتدار نظامیان قهرمان لحظه‌شماری می‌کنند.

غرفه شهرداری در نمایشگاه رزمی فرهنگی در باغ موزه دفاع مقدس واقع در محوطه دریاچه شورابیل آماده شده است و نمایشگاه رزمی فرهنگی مسلم بن عقیل (ع) هم از روز شنبه یکم مهرماه به‌مدت یک‌هفته دایر خواهد بود.

در شهرستان‌های استان اردبیل نیز شاهد رخداد و رویدادهای مبارکی خواهیم بود و به عنوان مثال می‌توان به اختتامیه جشنواره تئاتر در گرمی مغان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و محافل شعر و ادب دفاع در پارس‌آباد و بیله‌سوار و محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر در چند نقطه دیگر اشاره کرد.

افتتاح طرح‌های عمرانی

در برخی شهرستان‌ها نیز طرح‌های عمرانی به این مناسبت فرخنده افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد ، از جمله این که فرماندار نمین اعلام کرده است که ۳۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان آماده افتتاح است که در ایام هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

جای جای استان اردبیل در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع و بانشاط خواهد بود و به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و عمرانی تدارک دیده شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha