۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85235697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ تحمیلی واکنش استکبار جهانی به ماهیت انقلاب اسلامی بود

رشت - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گفت: تمامی خصومتها و دشمنی سلطه گران علیه ایران برای ضربه زدن به انقلاب است و جنگ تحمیلی نیز واکنش استکبار جهانی به ماهیت انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در سخنانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه رشت اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زنی به انقلاب ایران تمامی تلاش خود را انجام دادند و از هیچ کوششی نیز دریغ نکردند.

وی افزود: اما ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و همچنین صبر و بردباری خانواده شهدا و رهبری های مدبرانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باعث شد تا همه فتنه ها و توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی ادامه داد: هر جنگی که بر علیه ایران انجام شد بخشی از خاک ما از سرزمین مان جدا کرد اما در جنگ تحمیلی که طولانی ترین جنگ قرن و کل نظام سلطه علیه ایران اسلامی بود، با رهبری پیامبرگونه امام راحل و ایثار و فداکاری ملت و رزمندگان نه تنها خاک خود را حفظ کردیم، بلکه دستاوردهای بزذگی نیز نصیب ما شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مفدس گیلان اضافه کرد: در آغاز جنگ تحمیلی به دلیل تحریمها، حتی نمی توانستیم سیم خاردار تهیه کنیم اما امروز که باز در تحریمهای ظالمانه قرار داریم، جهانیان از ما فناوری و تسلیحات نظامی درخواست می کنند که این امر از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس است.
ِ
سرهنگ حبیبی بیان کرد: امروز باید دستاوردهای انقلاب و دوران دفاع مقدس بیشتر برای نسل جوان، نوجوان و اقشار مختلف بازگو شود و ازسوی دیگر به جوانان بیشتر میدان بدهیم زیرا هر زمان به جوانان فرصت دادیم موفق بودیم که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.

۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان (ره) دیگر سخنران قبل از خطبه های این هفته نیز اظهار کرد: در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی برای جوانان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد و پیش بینی این است که امسال این رقم به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد که این میزان وام می تواند حدود ۱۳۰ هزار فرصت شفلی ایجاد کند.

وی ادامه داد: از سویی در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان افراد تحصیلکرده همچون پزشک و دندانپزشک حضور دارند که این امر موجب افتخار این نهاد در گیلان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان به دیگر فعالیتهای این کمیته اشاره و بیان کرد: کمک به دانش آموزان با تهیه بسته های تحصیلی از ان جمله است که انتظار می رود امسال ۲ هزار میلیارد ریال کمکهای مردمی بدین منظور جمع آوری و در قالب تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان تحت پوشش این کمیته اهدا شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در گیلان اعطا شد که این رقم در ۶ماهه امسال به ۴۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha