۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85235984
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید رهبر جماعت اسلامی بر نقش ایران و پاکستان در مقابله با اسلام‌هراسی

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر جماعت اسلامی پاکستان، تقویت اتحاد جهان اسلام را راهکار اساسی برای پرداختن به چالش‌های مشترک دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نقش مهمی در مقابله با پدیده اسلام‌هراسی برعهده دارند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، «سراج الحق» امروز در شهر «لاهور» طی دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، مسائل منطقه و جهان اسلام تبادل نظر کرد.

در این نشست شماری از مسوولان حزب جماعت اسلامی پاکستان و همچنین «مهران موحدفر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز حضور داشتند.

سراج الحق با استقبال از ازسرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان سعودی، پیامدهای آن را به شود منطقه و جهان اسلام دانست. وی افزود که امروز جهان اسلام نیازمند تحکیم روابط فی مابین و اتحاد هستند و این یک راهکار اساسی برای پرداختن به چالش‌های مشترک محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مظلوم به ویژه حمایت از مردم فلسطین و کشمیر، گفت: تهران و اسلام‌آباد همکاری‌های مشترک خود را برای کمک به ملت‌های مسلمان افزایش دهند.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفت: تهران و اسلام‌آباد نقش بسزایی در مقابله با پدیده اسلام هراسی ایفا می‌کنند و برای این مهم سازمان همکاری اسلامی نیز باید از ظرفیت‌های خود در رسیدگی به چالش‌های پیش روی مسلمانان و مقابله با اسلام‌ ستیزی استفاده نماید.

روابط عمومی حزب جماعت اسلامی در شهر لاهور به نقل از اظهارات سفیر ایران اعلام کرد: رضا امیری مقدم با ابراز خرسندی از نقش رهبر جماعت اسلامی در تقویت اتحاد اسلامی گفت: روابط برادرانه ایران و پاکستان با گذشت زمان بیشتر تقویت می‌شود.

امیری مقدم ابراز امیدواری کرد که دولت‌های ایران و پاکستان همکاری‌های مشترک برای تامین منافع مشترک و رفاه ملت‌های یکدیگر را افزایش خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha