جهل‌زدایی و بیداری امت اسلامی؛ راه سد کردن نفوذ دشمنان اسلام

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در همایش غدیر و وحدت اسلامی با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نخبگان دینی در پاکستان ریشه کنی توطئه دشمنان را از ثمرات مهم اتحاد دانسته و تاکید کردند که جهل زدایی و بیداری امت اسلامی راه نفوذ دشمنان را مسدود می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، همایش باشکوه غدیر و وحدت اسلامی به اهتمام بنیاد غدیر امروز در تالار اجتماعات کتابخانه ملی پاکستان در اسلام‌آباد با حضور چهره‌های برجسته سیاسی، رهبران مذهبی و نخبگان دینی و فرهنگی برگزار شد.

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اعضای هیات همراه وی نیز در این همایش شرکت‌ کردند. احسان خزاعی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و حامد عباس سفیر عراق از دیگر چهره‌های حاضر در همایش غدیر بودند.

سخنرانان با تمجید از نقش موثر مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ترویج اخوت اسلامی و همبستگی با مسلمین جهان، بر اهمیت قرابت‌ها و مشترکات میان مذاهب اسلامی در تحکیم روحیه برادری و رواداری تاکید کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به عنوان سخنران اصلی این برنامه بر نقش تعیین کننده نخبگان و رهبران دینی عالم اسلام و همچنین پاکستان در انسجام اسلامی تاکید کردو گفت: یک نظارت عمومی باید بر مساله وحدت وجود داشته باشد و همچنین دین باید از جانب کارشناسان و مبلغان عرضه شود.

جهل‌زدایی و بیداری امت اسلامی؛ راه سد کردن نفوذ دشمنان اسلام

وی با اشاره به بحران فکری در جوامع غربی و از سوی دیگر تلاش غربی ها برای تحریف اسلام ناب محمدی(ص) اظهار داشت: در جهان اسلام هیچ جایی برای اسلام لیبرال یا اسلام خشونت گرا وجود ندارد بلکه همه ما باید از اسلام عقلانی و اعتدالی دفاع کنیم.

آیت‌الله رمضانی افزود: پاکستان کشور مهم جهان اسلام با ظرفیت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی است. باید به جوانان توجه کنیم و اجازه ندهیم نسل جوان ما، اسلام را از فضای مجازی دریافت کنند بلکه باید از مبلغان و دانشمندان دین بگیرند.

وی تاکید کرد: دانشمندان اسلام چه شیعه و سنی باید از دشمنان، افراط و تحریف گران برائت بجویند و همچنین برای وحدت و تقویت یکپارچگی، جهل زدایی و بیداری ملل اسلامی اقدام کنند.

جهل‌زدایی و بیداری امت اسلامی؛ راه سد کردن نفوذ دشمنان اسلام

در ادامه همایش غدیر برخی از چهره‌های برجسته اهل تسنن و شیعه پاکستان نیز با ابراز خرسندی از حضور هیات مجمع جهانی اهل بیت در میان نخبگان و علمای پاکستانی، گفتند: وصی پیامبر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام محور وحدت درمیان مسلمانان هستند.

آنان تاکید کردند: برقراری وحدت اسلامی یکی از پیام های رویداد بزرگ غدیر است که به معنای متشکل شدن مسلمانان در یک صف در برابر دشمنان مشترک و مدارا بر سر مشترکات است.

مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان گفت: یکی از مولفه‌ها و ویژگی‌های واقعه غدیر، وحدت‌ آفرینی میان مسلمانان است و غدیرخم از نگاه بسیاری از علمای سنی و شیعه نماد وحدت است و در ایجاد و تثبیت برادری امت اسلام نقش دارد.

جهل‌زدایی و بیداری امت اسلامی؛ راه سد کردن نفوذ دشمنان اسلام

وی تاکید کرد: مسلمانان همگی پیرو یک اصل و دین هستند، منشور جاودانه ای به نام قرآن دارند و اعتقاد آنان به وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) عاملی برای سردادن شعار وحدت تبدیل است.

براساس این گزارش، روز گذشته نیز همایش بزرگ غدیر تا عاشورا به همت شورای علمای اهل بیت پاکستان در شهر اسلام‌آباد و با حضور هیات مجمع جهانی اهل بیت (ع) و علمای ارشد و رهبران گروه‌های شیعه این کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha