۱ مهر ۱۴۰۲، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85236086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نائب رئیس مجلس: نقش بی‌بدیل روحانیت در دفاع مقدس باید تبیین شود

همدان- ایرنا- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش محوری و اساسی داشت و این نقش بی‌بدیل باید برای مردم و جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "مجتبی ذوالنوری" جمعه شب در یادواره ۲۱ شهید طلبه و روحانی شهرستان ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: روحانیت قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال و اثرگذار داشته و سپر بلای مردم بودند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: روحانیت به عنوان یار همیشگی امام راحل در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم برای مبارزه با نظام سلطه نقش مهمی را ایفا کرد و این قشر در شکل‌گیری انقلاب بارها تبعید و شکنجه شدند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته مقدس و یاد و خاطره شهدای این شهرستان، دفاع مقدس را یادآور حماسه بزرگ مردم ایران و فرزندان غیور این ملت در برابر دشمن بعثی عراق دانست و بیان کرد: دشمنی که با دو هدف جنگ نابرابر و سقوط نظام اسلامی و تجزیه کشور وارد شده بود، به اندازه‌ای از موفقیت خود مطمئن بود که حتی صدام در مصاحبه تلوزیونی خود نوید مصاحبه را در تهران داد.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: سقوط نظام جزو برنامه‌های دشمن در جنگ تحمیلی بود و در عملیات‌های متعدد جوانان رزمنده ما توانستند همه نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی همچنین گفت: کاری که روحانیت در دوران دفاع مقدس انجام داد، شاید از عهده هر کسی بر نمی‌آمد و رزمندگان ما با الگوگیری از مقتدای خود همواره جان فدا و لبیک‌گوی امام راحل بودند.

مردم به روحانیت اعتماد و اعتقاد دارند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نقش پشتیبانی، فرماندهی، تبلیغ و رزم را از دیگر محورهای روحانیت در دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: در آن دوران مساجد پایگاه اعزام جوانان به جبهه‌ها بود و روحانیت در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کرد، چرا که مردم به روحانیت اعتماد و اعتقاد داشتند.

حجت الاسلام ذوالنوری با تبیین چهار دهه از انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید روحانی، تصریح کرد: شهدایی همچون شهیدان بهشتی و باهنر، شهید مطهری، شهید مدنی، شهید دستغیب و ده‌ها شهید والامقام، نشان از نقش مهم روحانیت در ۴۴ سال گذشته در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه البته در این مدت بسیاری از افراد انقلابی از ریل انقلاب خارج شده و در این مسیر مردود شدند، گفت: در دوران‌های مختلف این افراد روی دیگر خود را نشان دادند و مقابل ولایت فقیه و رهبری ایستادند.

ولایت عامل ماندگاری انقلاب است

حجت الاسلام ذوالنوری خاطرنشان کرد: کسانی که توپ را به میدان رهبری می‌اندازند، بدانند که ایشان بارها با هشدار، فریاد و تعابیر، دشمن‌شناسی و فتنه‌ها را گوشزد کردند و حتی سنگینی چرخ پنجر برخی دولت‌ها را نیز بر دوش کشیدند.

به گفته وی؛ اگر رهبر معظم انقلاب و تدابیر ایشان در کشور نبود، طی دولت‌های مختلف با برنامه‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده بود، وضعیت کشور امروز نامعلوم بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به عنصر معنویت و پیوند امت با ولایت و روحانیت به عنوان حافظ و عامل ماندگاری این نظام در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: اگر مردم ما همانند مردم کوفه عمل می‌کردند، با فتنه‌های متعدد، دیگر امامین ما نیز به مسلخ می‌رفتند.

حل مشکلات امروز نیازمند روحیه دوران دفاع مقدس است

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر اینکه اگر مردم کوفه همانند مردم زمان امروز ما عمل می‌کردند، شاهد حوادثی همچون عاشورا نبودیم، با اشاره به وضعیت کشور در دوران دفاع مقدس و وجود روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم، تاکید کرد: امروز هم برای حل مشکلات باید با همان روحیه کشور را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، مردم دین‌داری خود را حفظ کرده و پای این انقلاب ایستاده‌اند و باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

حجت الاسلام ذو النوری بر لزوم ادامه راه شهدا و الگوگیری از راه و روش آنان تاکید کرد و گفت: مسیر امروز ما دفاع از خون شهدا و حرکت در راه ولایت فقیه است و در این مسیر باید برای پیشبرد اهداف نظام جلو برویم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha