۹ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85244111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: پیروزی در دفاع مقدس با نقش‌آفرینی زنان رقم خورد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: دفاع مقدس نشان داد زنان ما در ابعاد مختلف، به مراتب از مردان قوی‌تر هستند و جایی که دفاع از میهن‌پرستی باشد، مردانه حاضر می‌شوند و پیروزی در دفاع مقدس با نقش‌آفرینی بانوان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش بانوان شهرستان ملایر افزود: دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ و تعیین کننده بود.

وی ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، با بیان اینکه به تجلیل از مقام و نقش زنان در دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است، بیان کرد: در تبیین کامل این صحنه بزرگ و باشکوه از دفاع مقدس کم گذاشتیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب، تلاش‌ها برای تبیین و گرامیداشت دفاع مقدس باید صدها برابر شود و همه دستگاه‌ها و نهادها باید با جدیت وارد عمل شوند.

اسماعیلی اظهار داشت: هر کتاب جدیدی که با موضوع دفاع مقدس به رشته تحریر در می‌آید، تازگی دارد، چراکه ابعاد ناگفته فراوانی در این حوزه وجود دارد.

هنوز بخش بزرگی از دفاع مقدس تبیین نشده است

به گفته وی؛ هنوز تصویر بزرگی از دفاع مقدس و از آن انقلاب و دفاع دینی و حضور پرمعنای مردم که در دنیا مشابهی ندارد، در سینه پیشکسوتان دفاع مقدس و قلب خانواده شهدا وجود دارد و نتواستیم آن تصویر بزرگ را به تاریخ و همه مردم نشان دهیم.

معاون استاندار همدان گفت: جنگ ما یک جنگ مردانه صرف نبود، بلکه آن پیروزی بزرگ و تاریخی که دنیا را مات و مبهوت کرد، جنگی بود که زنان دوشادوش مردان در این دفاع مقدس شرکت داشتند و ۱۲ هزار شهید و جانباز در حوزه زنان تقدیم انقلاب کردیم.

فرماندار ملایر: پیروزی در دفاع مقدس با نقش‌آفرینی زنان رقم خورد

اسماعیلی با اشاره به اینکه هزاران زن فداکار در پشت جبهه و یا در خط مقدم به امدادگری و جمع‌آوری کمک‌های مردم مشغول بودند، یادآور شد: زنان غیرتمند در این عرصه دفاع حاضر شدند و مردانه کنار مردانشان ایستادند.

وی با بیان اینکه زنان ما خودشان مشوّق فرزند و همسران‌شان بودند که به جبهه بروند، گفت: دفاع مقدس در کنار خشونت ناشی از جنگ، زیبایی‌ها و جنبه‌های جدیدی از وجود انسانیت را به نمایش گذاشت.

مرضیه حدیدچی؛ یکی از زنان تاریخ‌ساز ایران است

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: زنانی که عفیف، پاکدامن و مومن بودند، پای مردان ایستادند و آنها را در دفاع مقدس همراهی کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی از زنان همچون "مرضیه حدیدچی‌دباغ" تاریخ‌ساز شدند، افزود: رهبر معظم انقلاب طی روزهای گذشته در دیدار ستاد کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با ایشان، فصل مجزایی را به وی اختصاص دادند.

وی با تاکید بر اینکه زنانی همچون حدیدچی‌دباغ باید برای زنان جامعه معرفی شوند، افزود: زنان عفیف و پاکدامن ایران اسلامی امروز در تمامی عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی به مراتب پررنگ‌تر از ۴۰ و ۵۰ سال پیش ظاهر شدند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: پایان امسال یک رویداد مهم تعیین کننده و سرنوشت‌ساز به نام انتخابات داریم و به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی، همه وظیفه داریم و باید نقش‌آفرینی کنیم تا انتخاباتی سالم، امن و حداکثری را رقم بزنیم.

فرماندار ملایر: پیروزی در دفاع مقدس با نقش‌آفرینی زنان رقم خورد

بانوان مبلّغ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند

اسماعیلی با بیان اینکه از هم اکنون همه دستگاه‌ها در زمینه انتخابات فعالند و بیش از ۱۸۰ نفر در ملایر ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: از همه گرایش‌ها و سلایق در این انتخابات ثبت‌نام کردند که نوید یک انتخابات باشکوه را می‌دهد.

وی خطاب به بانوان تاکید کرد: با نگاه مادرانه، وجدان خواهرانه و نقش زنانه مبلّغ و مبشّر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشید تا به رغم میل بدخواهان، انتخاباتی باشکوه را رقم بزنیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه دشمنان از هم اکنون فعال شده و انتخابات را مورد حمله قرار داده‌اند، گفت: انتخابات نماد هویت ملت، نماد مردم سالاری دینی و دموکراسی دینی است و بعد از انقلاب به طور میانگین هر سال یک انتخابات داشتیم.

اسماعیلی ادامه داد: در این ۴۴ سال مردم با رای خود تعیین کننده بودند و به رای مردم تمکین می‌کنیم و اولویت مهم برگزاری انتخاباتی اصلح با مشارکت حداکثری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha