رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به ۶۷ مورد افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به رهاورد خدمات حوزه سلامت در دولت سیزدهم در بخش آموزش این دانشگاه گفت: با اقدامات صورت گرفته، رشته‌های تحصیلی دولتی در این دانشگاه به ۶۷ رشته تحصیلی رسیده است.

محمدامین ولی‌زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با اضافه شدن رشته‌های رشته‌های دکترای تخصصی علوم سلولی کاربردی، دکترای تخصصی انفورماتیک پزشکی، دکترای تخصصی تغذیه، دکترای تخصصی پژوهشی انگل شناسی، کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کارشناسی بهداشت مدارس و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۶۷ رشته رسید.

وی با تاکید بر روند رو به رشد حوزه آموزش در این دانشگاه اضافه کرد: بر اساس سند توسعه متوازن آموزش عالی و نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی استان مقرر شده بود تا ۱۰ رشته به رشته‌های موجود این دانشگاه افزوده شود اما در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های دانشگاه، ۳۸ رشته اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: چهار رشته تخصصی پزشکی و ۹ رشته فلوشیپی و فوق تخصصی دیگر نیز در آستانه راه اندازی در این دانشگاه هستند.

ولی زاد ادامه داد: در تخصص های دندانپزشکی هم در ۲ رشته جراحی فک و صورت و دندانپزشکی اطفال در سال آینده دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی استان دارای بیش از ۴۲۰ هیات علمی و چهار هزار و ۴۰۰ دانشجو است که با جذب امسال به پنج هزار دانشجو خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha