۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85236234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران و کاهش دما برای استان زنجان پیش بینی شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: از اواسط هفته جاری به سبب عبور امواجی از منطقه شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان خواهیم بود و دمای هوا نیز کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز آسمان استان غالبا صاف تا کمی ابری خواهد بود که از بعدازظهر با وزش باد همراه می شود، افزود: سرعت وزش باد در برخی مناطق به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امروز و فردا جو نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود، یادآور شد: طی شبانه روز گذشته زنجان با هشت درجه سانتیگراد، پس از شهرکرد به عنوان دومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد.

سلطانی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با پنج درجه سانتیگراد خنکترین و زرین رود با ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

وی دمای فعلی زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هشت و ۳۰ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۹ درجه، آببر ۱۴ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۶ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha