۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85236272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در قزوین نواخته شد

۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبر: 85236272
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در قزوین نواخته شد

قزوین - ایرنا - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در دبیرستان دخترانه حاجی بهرامی شهر قزوین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک بهار تعلیم و تربیت، آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهنگی، دانش آموزان و اولیای آنان تبریک گفت و افزود: سال تحصیلی جدید با شعار "مهر نبوی، معلم تمدن ساز، عدالت تربیتی" آغاز می شود چرا که بی تردید مهرورزی و سعادت هر ملتی در سایه خرد، علم و دانش است و محیطی که کودک در آن رشد می کند خانواده و نقش پدر و مادر در امر تربیت و سلامت روان هم بحث بسیار مهمی به شمار می رود.

نقی سیاهکلی مرادی ادامه داد: پس از آن که کودک وارد محیط مدرسه شد و مطالبات و نیازهای خود را فهمید در واقع آشنایی با قانون و قانونمداری، حقوق خود و دیگران، کرامت انسانی، نظم، احترام به بزرگترها و ده ها مولفه دیگر را در مدرسه می آموزد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم در استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش آموز به همراه ۱۷ هزار معلم وارد کلاس های درس شدند تا مهر را آغاز کنند و یک هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی و ۹ هزار و ۶۷۳ کلاس درسی نیز پذیرای آنان در سال تحصیلی جدید باشند.

به گفته وی، ساختن یک جامعه مطلوب در گرو تلاش معلمان است و با کوشش این قشر عالم می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت و پویایی را به خوبی طی کنیم.

وی با تاکید بر ویژگی های مدیران موفق در مدارس، خاطرنشان کرد: مدیر بایستی قدرت نوآوری، تصمیم گیری، قاطعیت اجرای قانون و داشتن روحیه تسلیم در برابر قانون را داشته باشد و همچنین داشتن اختیار و تنظیم وقت و کار، آینده نگری از دیگر مولفه های لازم می تواند باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، دانش آموزان را مدیران آینده کشور دانست و تاکید کرد: از شما دانش آموزان انتظار داریم که خوب درس بخوانید و در کنار علم آموزی و دانش افزایی، با تربیت درست برای اداره کشور آماده شوید.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت تحصیلی، تهذیب و ورزش را سرلوحه کارهای مهم خود قرار دهند چرا که آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست شماست، امروز در سنگر مدرسه باید خوب درس بخوانید.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس افزود: استان قزوین ۲۸۸ دانش آموز شهید و ۵۸ معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این مساله بیانگر آن است که ما در جامعه اسلامی خود رسالت خطیر و سنگینی داریم و باید همه توان و قدرت خود را برای حفظ خون شهدا بکار بگیریم.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه همه ما و شما در مقابل خون شهیدان مسوولیت داریم، افزود: دشمنان داخلی و معاندین نظام همه دست به دست هم داده اند تا روی عفاف و حجاب و ارزش های دینی و اخلاقی شما کار کنند اما بایستی در ادامه راه مراقب و مواظب باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha