کسب اخبار کرونا در رسانه‌های اجتماعی افزایش اضطراب و ترس را به دنبال داشت

تهران- ایرنا- مطالعه پژوهشگران پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی نشان می دهد افرادی که اخبار و اطلاعات مربوط به همه گیری کووید -۱۹ را بیشتر از رسانه های اجتماعی پیگیری می کرده اند، نسبت به سایرین اضطراب و ترس بیشتری را تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، پژوهشگران پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با انجام یک پژوهش، با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ ایرانی ۱۸ تا ۶۵ سال به بررسی نقش رسانه های اجتماعی و پیامدهای سلامت روان مصرف کنندگان این رسانه ها پرداختند.

رسانه‌های اجتماعی در دوران همه‌گیری با روان ما چه کردند؟

نتایج این مطالعه که به تازگی در مجله معتبر Scientific Reports منتشر شده است، نشان داد افرادی که بیشتر از این رسانه ها اخبار و اطلاعات مربوط به همه گیری کووید -۱۹ را پیگیری می کرده اند، نسبت به سایرین اضطراب بیشتری را تجربه کرده بودند. این نسبت در مورد اضطراب بیش از ۲ برابر و در مورد ترس نزدیک به ۲ برابر بود.

یافته های این مطالعه همچنین نشان داد، اگرچه مواجهه با رسانه های اجتماعی میزان اضطراب و ترس افراد را افزایش داده بود، در عین حال موجب شکل گیری رفتارهای پیشگیرانه (شستشوی دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) در مخاطبان خود شد.

این پژوهش با حمایت موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) انجام گرفت.

متن کامل مقاله از طریق https://rdcu.be/dmyYa در دسترس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha