۵۵ میلیارد ریال برای تولید گلایول در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند احداث و اجرای طرحهای گلخانه‌ای در استان گفت: ۵۵ میلیارد ریال برای تولید گل شاخه‌بُریده گلایول در این استان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر روز شنبه همزمان با آیین برداشت گل گلایول تولیدی در چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه پرورش گل شاخه‌بُریده گلایول شهرستان بروجن تاکید کرد: به‌منظور اصلاح الگوی کشت در شهرستان بروجن کشت گیاهان پیازی، گل‌دار و زینتی در فضاهای باز در دستور کار قرار گرفت.

وی بهره‌وری اقتصادی و فیزیکی آب را از مهم‌ترین اهداف اصلاح الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: در این روش با مصرف آب کمتر می‌توان تعداد بیشتری گل شاخه‌بُریده تولید و زمینه رونق اقتصادی در حوزه باغبانی و کشاورزی را فراهم کرد.

برزگر تصریح کرد: کیفیت گل شاخه‌بُریده گلایول تولیدی در چهارمحال بختیاری به‌لحاظ شرایط اقلیمی، ارتفاع از سطح دریا و هوای مناسب مطلوب و در کشور مطرح است.

۵۵ میلیارد ریال برای تولید گلایول در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

وی با اشاره به کشت گل شاخه‌بُریده گلایول در هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجن یادآور شد: در این سطح ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از هر مترمربع شک شاخه و در مجموع از این سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار گل شاخه‌بُریده گلایول رقم آمستردام برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: گلایول تولیدی در چهارمحال و بختیاری علاوه بر عرضه در بازار داخل استان به استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی صادر می‌شود.

برزگر تاکید کرد: زمان کشت گل شاخه‌بُریده گلایول از اوایل فروردین‌ماه تا اواخر خردادماه و زمان برداشت این گل از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه است.

۵۵ میلیارد ریال برای تولید گلایول در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha