۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات دانشکده پزشکی دانشگاه‌ آزاد بجنورد هزینه شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد بجنورد و راه اندازی این رشته تحصیلی هزینه شده است.

غلامرضا کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۱۸ میلیارد ریال آن با مشارکت خیران خراسان شمالی تامین شده است.

وی افزود: فضای آموزشی دانشکده پزشکی از قبل مهیا بود و این میزان اعتبار تنها برای تجهیز و امکانات این مجموعه آموزشی هزینه شد.

کاظمی یادآور شد: رشته پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد بعد از تلاش و پیگیری های ۱۰ ساله راه اندازی می شود و از ترم بهمن ماه سال تحصیلی جاری ۳۰ دانشجو با اولویت بومی پذیرش خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی تصریح کرد: راه اندازی رشته های دارو سازی و دندان پزشکی نیز با هدف ماندگاری نیروهای متخصص در استان از دیگر اولویت های این مجموعه آموزشی است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در استان را حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: از مجموع این تعداد هفت هزار دانشجو در مرکز بجنورد تحصیل می کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: این دانشجویان در ۱۶۰ رشته دوره دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند و اینک تلاش می شود تا تعداد رشته های دوره دکتری را به ۱۱ رشته افزایش یابد.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha