۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84951037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد صادر شد

بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مجوز تاسیس دانشکده پزشکی در این مرکز آموزش عالی صادر شد و از مهرماه‌ سال تحصیلی آینده در رشته پزشکی حرفه‌ای دانشجو پذیرش می‌کند.

غلامرضا کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: موافقت های لازم برای ایجاد این دانشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب شده است و برنامه ریزی ها برای تامین امکانات و تجهیزات این دانشکده در حال انجام است.

وی افزود: نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی، استانداری و سایر دستگاه های مربوطه در راه اندازی دانشکده پزشکی در این مرکز آموزش عالی مساعدت کردند و اینک برای احداث ساختمان به کمک خیران نیاز است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: راه اندازی دانشکده پزشکی به اعتبارات، تامین تجهیزات و امکانات زیادی نیاز دارد که در این خصوص نیازمند مشارکت و همکاری سازمان ها و نیکوکاران است.

وی گفت: رشته های پرستاری، مامایی و رشته های مرتبط با دامپزشکی در این دانشگاه دانشجو پذیرش می کند که رشته پزشکی حرفه ای به آن افزوده خواهد شد و با راه اندازی رشته پزشکی برای اخذ مجوز رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز اقدام می شود.

کاظمی اظهار داشت: دانشگاه آزاد استان ۲۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار دارد که ۱۰۰ هزار متر مربع آن فضای ساختمانی، آموزشی، کتابخانه، خوابگاه، کارگاه و اداری است.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در استان را حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: از مجموع این تعداد هفت هزار دانشجو در مرکز بجنورد تحصیل می کنند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی افزود: این دانشجویان در ۱۶۰ رشته دوره دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند و اینک تلاش می شود تا تعداد رشته های دوره دکتری را به ۱۱ رشته افزایش یابد.

کاظمی اظهار داشت: دانشکده های این واحد آموزشی شامل دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و انسانی، دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده مهارت و کارآفرینی است.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha