۲۴ هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۴ هزار تن انار از سطح ۲ هزار هکتار از باغات این استان برداشت شد.

سعید نارویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می‌دهد که حدود ۲ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان از نیمه اول شهریور شروع و تا اوایل آبان ادامه دارد، افزود:متوسط عملکرد میوه انار در استان بیش از ۱۲ تن در هکتار است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین نوع انار در این استان که شهرت جهانی دارد انار یک کیلویی سنگان و از دیگر ارقام عمده انار کشت شده ملس ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب مهریز است.
وی افزود: انار برداشت شده از باغات سیستان و بلوچستان علاوه‌بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نارویی با اشاره به خواص انار اظهار کرد: این میوه علاوه‌بر خواص آنتی ‌اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیک است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha