برداشت نارنگی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت نارنگی از سطح ۲۰۲ هکتار از باغات این استان آغاز شد.

اردشیر شهرکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نارنگی سیستان و بلوچستان از کیفیت خوبی برخوردار است که‌ موجب شده بازار مناسبی پیدا کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال سه هزار و ۳۳۰ تن نارنگی از سطح باغات مرکبات سیستان و بلوچستان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، سرباز، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک به ترتیب بیشترین سطح این نوع از مرکبات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته کارشناسان؛ سیستان و بلوچستان از نظر تولید انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری ایران کوچک محسوب می‌شود به طوریکه کشاورزان و باغداران این استان از سطح ۸۰ هزار هکتار باغات میوه منطقه سالانه ۵۲۷ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha