رزمایش مشترک دریایی کره جنوبی و آمریکا

تهران - ایرنا - درحالی واشنگتن حضور نظامی مداخله گر خود را در شرق آسیا افزایش داده که کره جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به تهدیدات روزافزون کره شمالی رزمایش دریایی مشترک در دریای شرق را آغاز کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرده در این رزمایش سه روزه ۹ ناو و زیردریایی و دو هواپیمای گشت زنی از سوی واشنگتن و سئول در دریای شرق مستقر می شوند.

به گفته نیروی دریایی کره جنوبی، این رزمایش دریایی برای افزایش ظرفیت انجام عملیات های مشترک سئول و واشنگتن و همکاری دربرابر تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی صورت می گیرد.

کره شمالی به تازگی یک موشک ماهواره بر پرتاب کرده و از یک زیردریایی جدید نیز رونمایی کرده است.

کیم اینهو دریابان کره جنوبی و فرمانده نیروهای این کشور گفته است این رزمایش فرصتی برای ابراز بازدارندگی و واکنش به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی و همچنین افزایش ظرفیت های دفاعی مشترک واشنگتن و سئول است.

به گزارش ایرنا، پیونگ یانگ در ماه های اخیر وضعیت شبه جزیره کره را پرتنش کرده است. کره شمالی در ماه های می و آگوست سال جاری میلادی دو پرتاب ناموفق ماهواره شناسایی نظامی داشت.

کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی در مراسمی با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد.

این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

نیروهای نظامی کره شمالی به تازگی رزمایش «حمله تاکتیکی هسته‌ای» را در واکنش به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی برگزار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha