۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85238027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیابان‌های یزد، سوم مهر آرامی را پشت سر گذاشت

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85238027
محمد حسین فلاح
خیابان‌های یزد، سوم مهر آرامی را پشت سر گذاشت

یزد- ایرنا- تصورها بر این بود که خیابان‌های شهر یزد در روز سوم مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاهها با اوج ترافیکی همانند روزهای آغازین سالهای قبل روبرو باشد که البته اینگونه نشد و معابر یزد روز آرامی را پشت سر گذاشت.

همه ساله در روزهای شروع سال تحصیلی، اغلب خیابان های یزد قفل می شود، بخصوص در سال گذشته و همزمان با پایان کرونا و شروع سال تحصیلی جدید شدت ترافیک به حدی بود که مردم را کلافه کرده بود.

پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، اغلب مینی بوس داران یزدی عطای سرویس مدارس را به لقایش بخشیدند و وسایل نقلیه خود را فروختند و یا به شغل های دیگر رو آوردند و همین باعث شد تا در سال تحصیلی گذشته خودروهای شخصی جای خودروهای عمومی دانش اموزان را بگیرد و خیابانها با انبوهی از خودرو سرویس مدارس روبرو شود.

در ۹ ماه سال تحصیل گذشته، صبحها و در زمان بازگشایی مدارس و ظهرها در زمان تعطیلی مدارس، معابر کم عرض و سنتی یزد به دریایی از خودرو تبدبل شده بود و اغلب خیابانها و بخصوص حوزه مرکزی قفل و تردد در آن به سختی صورت می گرفت .

همین معضل باعث شد تا امسال مسوولان شهری به فکر چاره ای باشند تا امسال در زمان بازگشایی مدارس با این معضل روبرو نشویم.

در گفتگویی که با سرهنگ مهدی زارع، رییس پلیس راهور استان داشتیم وی اصلاح هندسی برخی معابر، تعویق ۱.۵ ساعته بازگشایی ادارات دولتی، افزایش سرویس های عمومی دانش آموزان و کاهش سرویس های شخصی را از دلایل کاهش چشمگیر ترافیک در آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

از ماهها قبل تدابیر لازم برای آغاز مهری آرامبخش در خیابانها از سوی مسوولان ذیربط در یزد اندیشیده شده بود و همین امر موجب شد تا امروز شاهد آغاز مهری خلوت در معابر یزد باشیم.

امروز ماموران پلیس راهور استان در تمام معابر پر ترافیک شهری مستقر شده بودند و آنطور که رییس پلیس راهور گفت صد درصد تیم راهور استان در خیابانها مستقر شدند.

استانداری، شهرداری، شورای شهر، سازمان حمل و نقل شهری و آموزش و پرورش از ماهها قبل با تشکیل جلسات و رایزنی های مختلف، سهم به سزایی در کاهش ترافیک و روان شدن تردد در شهر داشتند.

امید است کاهش چشمگیر بار ترافیکی یزد در سوم مهرماه همچنان ادامه داشته باشد و شهروندان، دیگر شاهد ترافیک های غیر معمول در خیابان های کم عرض با بافت سنتی یزد، نباشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha