۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85238345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار دیلم: پیشرفت  پروژه آبخیزداری دره امیری به ۶۰ درصد رسید

گناوه - ایرنا - فرماندار شهرستان دیلم گفت: پروژه آبخیزداری در دست احداث بندسنگی ملاتی دره امیری این شهرستان از پروژه‌های مهم و شاخص در جنوب کشور به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمد اسدی روز دوشنبه در بازدید از این پروژه به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: این پروژه، یکی از بزرگترین و بی نظیرترین طرح‌های راهبردی درحوزه آبخیزداری کشور است که در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره سازی رواناب های بالادست، کنترل سیلاب، کاهش خسارات احتمالی سالانه ناشی از آن، پیشگیری از فرسایش خاک و رسوب و بهره مندی اراضی پایین دست در دست احداث است.

وی افزود: برای احداث این پروژه حدود ۶۲۰ میلیاردریال اعتبار برآورد شده که پارسال حدود ۹۵ میلیارد ریال و امسال ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی و داخلی اختصاص یافته است.

فرماندار دیلم بیان کرد: عملیات تجهیز کارگاه، خاکبرداری عمومی محل اجرا، استقرار تجهیزات ساخت بتن، تامین مصالح احداث سیستم تخلیه تحتانی و احداث کانون بتنی، احداث سازه فرازبند و سازه خاکی نشیب بند این پروژه ۱۰۰ درصد با کارفرمایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر انجام شده است.

فرماندار دیلم: پیشرفت  پروژه آبخیزداری دره امیری به ۶۰ درصد رسید

وی گفت: هم اینک عملیات بدنه اصلی شامل خاک و سیمان و کاور بتنی این پروژه در دست اجرا است.

اسدی تصریح کرد: پروژه دره امیری از بزرگترین سازه های خاکی استان بوشهر است که با ارتفاع ١٧ متر و طول سرریز ۱۲۰ متر، پس از بهره‌برداری ظرفیت با ذخیره بیش از ٢ میلیون مترمکعب آب ، تحول خوبی در حوزه کشاورزی این شهرستان ایجاد می کند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در مسیر رودخانه های فصلی استان های بالادست همجوار ، دارای اراضی کشاورزی حاصلخیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha