ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در لرستان ضروری است

خرم آباد - ایرنا - سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان گفت: ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در لرستان ضروری است و این دانشگاه آمادگی ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه تخصصی با عنوان بانک اطلاعاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا جعفری" روز دوشنبه در نشست بصیرتی با موضوع "تبیین دفاع مقدس" با حضور مدرسان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخی مهم ایران از منظر ارزش های انسانی و الهی است، اظهار کرد: برای نگهداشت و حفظ این ارزش ها به نسل آینده باید این فرهنگ را در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: سالهای اخیر کارهای ارزشمند و شاخصی در زمینه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در استان صورت گرفته است و دانشگاهیان نیز تکالیفی همچون اجرای سیاست های آموزشی و پژوهشی دارند که باید صورت دهند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان با اشاره به لزوم ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در استان، عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که در این زمینه از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان صورت گرفته است، تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که مسوولان استان برای تحقق این مهم در تلاش هستند.

جعفری با اشاره به اقدامات دانشگاه علمی و کاربردی استان در راستای نگهداشت و حفظ ارزش های دفاع مقدس، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در طراحی و تولید محصولات نمادین همچون یادمان ها، تمثال ها و نقاشی ها فعال بوده است.

وی با اشاره به برنامه های درسی و رشته های مرتبط با تولید محصولات نمادین و نوشتاری، عنوان کرد: در این زمینه رشته های گرافیک، روابط عمومی، هنرهای تجسمی و معماری در این دانشگاه راه اندازی شده که می توانند به عنوان ابزاری در کمک به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موثر باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان با اشاره به راهکاری لازم در ترویج ارزش های دفاع مقدس، افزود: این دانشگاه آمادگی ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه تخصصی با عنوان بانک اطلاعاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد و می تواند به عنوان یکی از مجموعه های آموزش عالی در خدمت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان باشد.

جعفری بیان کرد: این دانشگاه همچنین آمادگی برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی را با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha