استاد حوزه علمیه قم: تحول مدیریتی در حکومت امام مهدی (عج) تحقق می‌یابد

کرمانشاه- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: تحول مدیریتی همراه با عدالت در حکومت جهانی امام مهدی (عج) تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «محمدجواد یعقوبیان» روز دوشنبه در مراسم جشنی که به مناسبت آغاز حکومت امام زمان در سرسرای حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، افزود: حضرت محمد (ص) همیشه در سخنانش با حالتی از شادی و شعف، از خداوند درخواست می‌کرد که خدایا برادرانم را به من بنمایان که بتوانم آنها را ملاقات کنم، هنگامی که اصحاب و یارانش می‌گفتند آیا منظور از برادران ما هستیم، خاتم الانبیاء می‌گفت برادران من یاران آخرالزمان هستند که مرا ندیده اند اما دین مرا برگزیده اند.

عضو کانون مهدویت عنوان کرد: این حدیث تعبیر بسیار مهمی دارد و پیامبر یاران و اصحاب امام زمان را برادر خود خطاب کرده است، این نشان‌دهنده این است که افرادی که جزء باران حضرت مهدی قرار می‌گیرند و از سپاهیان آن حضرت هستند درجه دینشان کامل است، اینان در تقوی و اهمیت دادن به دستورات دینی از لحاظ اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیار مقید هستند که مبادا در این موارد قصوری از آنها سر بزند، نمونه کامل این افراد را می‌توان در سیره عملی شهدا دید.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: باید تلاش شود تا شهدا و سیره شهدا بعنوان الگوهای جامعه به نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه معرفی کرد، کسانی که شهدا را ندیدند، اما شهدا می‌توانند بهترین نمونه از جهت ایمان، اخلاص و حتی بهترین الگوی درسی برای جوانان باشد.
وی تاکید کرد: متاسفانه هرچه ما متولیان فرهنگی در این زمینه کوتاهی کنیم دشمن خیلی خوب برای جوانان ما الگوسازی می‌کند و از طریق کارتون، محتوای کتاب‌های درسی و غیردرسی و حتی از طریق فیلم سازی الگوهای بچه ها را به شخصیت‌های پوچ‌ خیالی و شخصیت‌های ضد ارزش های دینی تغییر داده است.

یعقوبیان گفت: باید از همان سنین بچگی ابتدا خانواده‌ها و سپس از طریق مدارس و آموزشگاه‌های درسی و محتوای کتاب‌های آموزشی این الگوها و قهرمانان ملی و دینی را که به بچه‌ها معرفی کرد تا آنها را بشناسند، یکی از نویسندگان مسیحی در کتابش نوشته بود اگر حسین متعلق به مسیحیت بود آن را چنان به دنیا معرفی می‌کردیم که همه مردم به دین امام حسین درآیند.

وی عنوان کرد: جامعه منتظر اگر می‌خواهد الگو معرفی کند و جوانان را برای یاری رساندن در سپاه امام زمان (عج) تربیت کند باید از اهل بیت (ع) و رهروان راه اهل بیت که در جامعه ما شهدا هستند استفاده کند.
در این مراسم که همراه با مولودی خوانی و مداحی قاریان برتر استان برگزار شد، ضمن تقدیر از بعضی از فعالان حوزه هنری و کسانی که در زمینه مسابقات قرآنی در سطح کشور جزء نفرات برگزیده شدند، تقدیر به عمل آمد و همین طور قلک‌های حامیان انتظار هم در این مراسم با حضور اعضای کانون و حامیان ملی شکسته شد.

به گزارش ایرنا، امام زمان (عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۵ هجری و پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) امامت خویش را آغاز کردند.
خلفای عباسی به دلیل ترس از نفوذ ائمه معصوم (ع)، تهدیدی جدی برای حیات و زندگانی امام مهدی (عج) محسوب می‌شدند، بنابراین به خواست خداوند آن حضرت از دیده‌ها پنهان شد و به این ترتیب، غیبت صغری شکل گرفت.

ظهور حضرت مهدی (عج)، مهمترین فصل تاریخ انسانیت است؛ دورانی که ظلم ها و ستم ها از بین رفته و با حکومت جهانی عدالت گسترش همگان از برابری و مساوات بهره مند می شوند.آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود که در غدیر صورت گرفت.

اینک در استمرار غدیرخم، نیز نهم ربیع الاول هر سال هجری قمری، مصادف با آغاز امامت دوازدهمین خورشید درخشانِ جهانِ بشریّت و برقرار کننده ی حکومت عدل در سرتاسر جهان است و یکی از مسائل و اموری که فرق اسلام بر آن، اجتماع و اتفاق کرده اند، ظهور مهدی اهل بیت حضرت قائم آل محمد (ص) بوده که عدالت اجتماعی و نظام جهان را براساس ایمان به خدا و احکام دین اسلام برقرار سازد و دنیا را از چنگال ستمکاران و جباران نجات بخشد و پرچم اسلام را در تمام نقاط به اهتزاز در آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha