۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85239017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت قراردادی در ۱۲۶ هزار هکتار از مزارع همدان برای تولید گندم و جو

همدان - ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: تعاون روستایی استان ۱۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و ۲۶ هزار هکتار کشت قراردادی جو با کشاورزان همدانی را برای سال زراعی جدید در دستور کار قرار داد.

مسعود اکبری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بررسی شیوه نامه اجرایی کشت قراردادی گندم، جو و کلزا در استان همدان در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲، افزود: این طرح با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی دولتی انجام می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای دقیق این طرح هماهنگی و انسجام بین اتحادیه های تعاون روستایی و تولیدی استان ضروری است.

وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در استان انجام می شود و هدف از آن کمک به کشاورزان در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و کلزا و کمک به تامین امنیت غذایی جامعه است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان یادآور شد: در این طرح بذر، کود و نهاده رایگان در اختیار کشاورز قرار می گیرد و پس از برداشت محصول نرخ آنها محاسبه می شود.

وی از دیگر مزایای این طرح را جلوگیری از خرید گرانتر محصولاتی مانند بذر و نهاده و کود توسط کشاورزان و ارائه تسهیلات مورد نیاز به آنها دانست.

اکبری تاکید کرد: مهمترین ویژگی این طرح خرید تضمینی گندم، جو و کلزا از کشاورزان است تا آنها دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.

این مسوول افزود: در طرح اجرایی کشت قرارداد محصولات کشاورزان به طور کامل بیمه می شود تا در بروز برخی شرایط مانند خشکسالی و مسائل دیگر دچار خسارت نشوند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان تاکید کرد: فرآیند کشت قراردادی با مراجعه کشاورز برای کنترل و ثبت اطلاعات سطوح زیر کشت وی در سامانه های جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی و صدور حواله الکترونیک کود توسط مراکز خدمات جهاد کشاورزی آغاز می شود و با عقد قرارداد از طریق سامانه های طراحی شده ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha