۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85239387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبیه بری: بهترین ابتکار عمل را دادم اما آن را نپذیرفتند/ برخی پایان بحران را نمی خواهند

تهران-ایرنا- رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه برخی به دنبال حل بحران این کشور نیستند، تاکید کرد: ابتکار عمل گفت‌وگو را مطرح کردم اما آن را نپذیرفتند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با الجمهوریه گفت: من ابتکار عمل گفت‌وگو را مطرح کردم، اما آن را نپذیرفتند و دیگر هیچ چیزی در اختیار ندارم، بنابراین کسانی که این ابتکار عمل را نپذیرفتند، جایگزینی برای آن ارائه دهند، آیا جایگزینی دارند؟

وی افزود: این ابتکار عمل یک فرصت گرانبها برای عبور از بحران بلکه راحت‌ترین راه برای انتخاب رئیس جمهور بود و از طریق آن، دروازه حل مشکل ریاست جمهوری را باز و راه رهایی را مشخص کردیم، اما آن را بستند.

بری ادامه داد: ما می توانستیم دور هم جمع شویم، اگر به توافق می رسیدیم که برای کشور خوب بود و اگر به توافق نمی رسیدیم، به معنای پایان راه نبود، بنابراین در هر دو صورت به مجلس می رویم و در جلسات علنی رای گیری می کنیم تا بالاخره یک نفر پیروز شود.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: از این نگران هستم که برخی‌ به دنبال انتخاب رئیس جمهور و حتی به دنبال پایان بحران لبنان نیز نیستند.

وی اضافه کرد: مساله تاسف آور این است که برخی‌ به دنبال از بین بردن راه‌حل‌های داخلی هستند و اگر به این مسیر ادامه دهیم، هیچ گشایشی پیش رو نمی بینیم.

تداوم خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان را وارد پیچ و خم کرده که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

در حالیکه حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل، «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کردند.

این در حالی است که برخی جریان های سیاسی لبنانی نیز با حمایت برخی کشورها به دنبال انتخاب گزینه سوم و به طور مشخص ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان هستند؛ هرچند که اجماعی در این زمینه نیز در داخل لبنان وجود ندارد.

لبنان از هشتم آبان ماه سال گذشته، فاقد رییس جمهور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha