۶۸ درصد از واحدهای مشاور املاک مشهد "سامانه اجاره بها" را نصب کردند

مشهد- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: ۶۸ درصد از واحدهای صنفی مشاوران معاملات املاک مشهد از زمان اجباری شدن نصب "سامانه اجاره بها" تاکنون آن را نصب کرده اند.

محسن صیادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد پروانه های کسب معتبر در اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد ۱۰ هزار و ۹۵۵ مورد است که از این تعداد هفت هزار و ۵۱۵ واحد صنفی سامانه را نصب کرده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا سوم مهرماه جاری، ۲ هزار و ۴۰۰ فرم تخلف برای واحدهای صنفی مشاور املاک در مشهد به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال تنظیم شده است که این بازرسی ها در گشتهای مشترک اتاق اصناف، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: عمده تخلفات واحدهای صنفی مزبور نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخنامه، عدم درج حق الزحمه در قولنامه و مبایعه نامه، عدم صدور قرارداد رسمی با کد رهگیری، دریافت حق الزحمه مازاد و عدم استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها بوده است.

صیادی یکی از موارد پرتکرار تخلف در نزد مشاوران معاملات املاک مشهد را نداشتن پروانه کسب دانست و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۱۵ پروانه کسب برای واحدهای صنفی مشاوران معاملات املاک این شهر صادر شده است و روز گذشته سه واحد صنفی مشاور املاک در مشهد به دلیل تخلفات مهر و موم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha