۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85488677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر عملکرد مشاوران املاک خراسان‌شمالی تشدید شد

بجنورد-ایرنا- کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در راستای ساماندهی وضعیت اجاره بها از امروز (شنبه) تا پایان مهرماه امسال تشدید شد.

عیسی رحیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۶۵ تیم بازرسی متشکل از اتاق اصناف، امور مالیاتی، راه و شهرسازی، اداره کل صمت و تعزیرات حکومتی بر بازار مسکن خراسان شمالی نظارت خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون یکهزار و ۸۸۹ مشاوره املاک در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۳ مشاوره املاک مجوز فعالیت نداشتند.

کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به تصویب قانون ساماندهی بازار، زمین و اجاره بهاء اولین درخواست از مشاوران تمکین به قانون و همکاری با دستگاه های مقید به قانون در این زمینه است.

رحیم زاده با بیان اینکه بیشترین تخلفات مشاوران املاک نداشتن پروانه کسب و کدرهگیری است، گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارایه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی ادامه داد: کد رهگیری برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است و اگر شهروندان املاک خود را در سامانه مربوطه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد: سال گذشته ۷۳۳ بازرسی از مشاوران املاک استان انجام شد که ۱۴ مورد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات حاشیه ای، نگرفتن کد رهگیری و نداشتن پروانه تخصصی پلمب شدند.

رحیم زاده افزود: همچنین ۱۶۹ پرونده نیز به مراجع قضایی خراسان شمالی معرفی شدند.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha