استاندار: تولیدات صنایع کرمانشاه با چهره های افتخارآمیز استان نشان گذاری شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه، چهارم مهرماه روز حماسه گیلانغرب را یک رویداد افتخارآمیز در تاریخ کرمانشاه معرفی کرد و به صاحبان صنایع استان پیشنهاد داد تولیدات خود را با عنوان چهره ها و افتخارات استانی و ملی نامگذاری و نشان (برند) کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «محمدطیب صحرایی» سه‌شنبه شب در جمع فعالان اقتصاد و بازار استان افزود: افتخاراتی در طول تاریخ و به خصوص دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در کرمانشاه به دست آمد که می توان از آنها به عنوان نشان تجاری استفاده کرد؛ فرنگیس نام بانویی که در زمان جنگ افتخاراتی برای شهر و کشورش کسب کرد مصداق این سخن است.

«فرنگیس حیدرپور» زن اهل گیلانغرب در استان کرمانشاه سال ۱۳۵۹ هنگامی که کمتر از ۱۸ سال سن داشت در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش پس از کشته شدن پدر و برادرش به دست دشمن با یک تبر از خود دفاع کرد به طوریکه یک نظامی بعثی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر و به نیروهای ارتش ایران تحویل می دهد.

گفتنی است گیلانغرب به عنوان شهر مقاوم کشور شهره است و فرنگیس نیز نماد زن شجاع و غیرمند این شهرستان و استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: تولیدکنندگان استان برای نام گذاری برندهای تجاری صنایع و بخش های خصوصی می‌توانند به صورت هنرمندانه‌ای از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان ضرورت مشاوره دقیق کارشناسان تجاری به گونه ای که آسیب و ضرری متوجه فعالیت‌های اقتصادی نشود، اظهار کرد: این اقدام زمینه‌ساز تقویت هویت جمعی است و این شیوه تجاری سازی می‌تواند مشتری‌های ویژه‌ای را برای محصولات تولیدی استان به همراه داشته باشد.

استاندار: تولیدات صنایع کرمانشاه با چهره های افتخارآمیز کرمانشاه نشان گذاری شود

فرنگیس بانوی گیلانغربی

صحرایی گفت: اگر هر کدام از افتخاراتی که در طول تاریخ توسط مردمان این سرزمین کسب شده متعلق به هر کشور دیگری بود به بهترین شکل از آن استفاده و تبلیغ می‌کردند.

صحرایی به معضل حسابرسی تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی نیز اشاره و اظهار کرد: باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

استاندار کرمانشاه درباره قانون الکترونیکی شدن فاکتورهای فروش و سامانه امور مالیاتی گفت: این قانون هنوز به مرحله تایید شورای نگهبان و ابلاغ نرسیده و باید از این فرصت برای اصلاح دغدغه‌های مرتبط با قانون استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عرضه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) به عنوان اولین شرکت پروژه کشور در بازار سرمایه گذاران حرفه ای بورس کشور از هفته آینده خبر داد و گفت: شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) این هفته در بورس معرفی شد و هفته آینده هم به عنوان اولین شرکت پروژه کشور در بازار سرمایه گذاران حرفه ای بورس کشور عرضه می شود و بروی تابلو می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha