۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85240138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۰۰ داور والیبال در کشور فعال هستند

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85240138
بیش از ۳۰۰ داور والیبال در کشور فعال هستند

زنجان - ایرنا - سرپرست کمیته داوران فدراسیون والیبال با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ داور در رشته والیبال فعال هستند، گفت: این افراد برای موفقیت در سطح جهانی باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر پورحسن روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات پیشکسوتان والیبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون والیبال، داوران را با نظر کمیته فنی سطح بندی و از ظرفیت آنها در مسابقات مختلف استفاده می کند.

وی با بیان اینکه امسال طبق برنامه ریزی ها شهرهای میزبان مسابقات باید داوران درجه یک و ۲ را در برگزاری مسابقات والیبال به کار بگیرند، اضافه کرد: تلاش می شود مسابقات با حضور داوران مجرب و متبحر به نحو مطلوبی برگزار شود.

این مسوول در خصوص وضعیت داوری والیبال در سطح کشور، گفت: وضعیت داوری والیبال ایران در بخش مردان خوب است اما در بخش زنان به دلیل افزایش سن بانوان داور، وضعیت خوبی نداریم و باید به دنبال داوران جایگزین باشیم.

پورحسن افزود: در صورتی که برای این موضوع تا ۱۰ سال آینده فکری نشود داوری که بتواند در خارج از کشور با مجوز فدراسیون جهانی قضاوت کند، نخواهیم داشت.

این داور بین المللی با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت جوانان در حوزه داوری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در این خصوص برگزاری کلاس های بین المللی داوری در دستور کار قرار دارد ولی نکته مهم این است که داوران باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون والیبال ادامه داد: برخی داوران این رشته به لحاظ فنی خوب هستند اما در زبان انگلیسی ضعف دارند و باید این ۲ مولفه در کنار هم تقویت شود.

وی با بیان اینکه پنج داور متبحر ایرانی در سطح جهانی فعال هستند، گفت: این فدراسیون تعدادی از داوران را برای کسب تجربه به مسابقات جهانی اعزام می کند.

پورحسن به قهرمانی تیم والیبال در بازیهای آسیایی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تیم والیبال ایران برای انجام رقابت ها و کسب سهمیه المپیک به سمت برزیل پرواز کرده است.

مسابقات والیبال پیشکسوتان کشور عصر سه شنبه با حضور مسوولان استانی و ۶ تیم از پنج استان در مجموعه ورزشی امجدیه شهر زنجان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha