بهره برداری از پل چهارم "بِشار" یاسوج به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

یاسوج-ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهردار یاسوج گفت: عملیات تکمیل پل چهارم "بِشار" یاسوج بدلیل نبود اعتبار متوقف شده است و در صورت تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اماده بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، مرداد سالجاری استاندار قول مساعد داد هشت میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای تکمیل این پل اختصاص یابد و با تخصیص به موقع تسهیلات در پایان شهریور زیر بار ترافیک برود که تاکنون کمکی حاصل نشده است.

پل چهارم رودخانه "ِبشار" یاسوج با هدف کاهش ترافیکی شهر یاسوج، دسترسی آسان به جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک و با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور وقت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت ۹۴ آغاز شد که بدلیل نبود اعتبار کافی بهره برداری از این پروژه مهم به تاخیر افتاد.

"شهرام ارجمند"روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال جاری تاکنون هیچگونه اعتباری نه از بخش نفت و نه از پیگیری های استاندار و معاون عمرانی استانداری، در سال جاری برای تکمیل پل یاد شده تخصیص نیافته است.

ارجمند ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده اعتباراتی از منابع نفتی به این پروژه تخصیص یابد تا با تکمیل آن بخشی از دغدغه ترافیک شهر برطرف شود.

وی یادآور شد: سازه پل کامل شده است اما حاشیه اطراف پل نیاز به سنگ چینی و بتن ریزی دارد و بدلیل اینکه خرید این مصالح نقدی است در صورت واریز اعتبار پنج میلیارد تومانی و خرید مصالح مورد نیاز، پل در زمان کوتاهی به جاده بیمارستان امام سجاد(ع) وصل می شود.

این پل جاده "سِروک" را به یاسوج متصل می کند و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج حد فاصل پل تا جاده "سِروک" توسط پیمانکاری دیگری در دست ساخت است اگرچه موانعی برای اتصال جاده به پل وجود دارد.

ارجمند ادامه داد: سه لوله بزرگ ۲۰ اینچی آب و فاضلاب وسط این مسیر واقع شدند که در صورت همکاری آب و فاضلاب مبنی بر انحراف یا پایین بردن لوله ها از سطح جاده، حد فاصله پل تا هتل آزادی و جاده "سروک" در زمان مناسب بهره برداری می شود.

یاسوج شهری شلوغ، مهاجر پذیر و دارای حاشیه نشینی گسترده با نبود زیرساخت های ترافیک شهری روبه رو است و این وضعیت روز به روز تشدید شده و رفاه شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهره برداری از پل چهارم رودخانه "بِشار" بخشی از بار ترافیکی برای مناطقی از شهر همانند "اکبرآباد"، "نجف آباد"، "سِروک" و .... کاهش می دهد که نیازمند توجه مسوولان ارشد استان برای حل ترافیک مرکز استان به خصوص تکمیل پروژه های در حال ساخت این شهر است.

جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر به طور معناداری افزایش یافته است به طوری که جمعیت این شهر که طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر بود بنا بر برخی آمارها هم اینک از از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha